Egri Gábor a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.előszeretettel használja a covidos időkben a köztudatba bekerült hasonlatot: úgy gondolja, a kisebb benzinkutakat lélegeztetőgépen tartja a kormány, de ahogyan az intenzív osztályokon, úgy ebben a körben, a gazdasági életben is, nagy az „elhalálozás” esélye – számol be róla a Hírklikk. 

Kongatják a vészharangot: a vállalkozások 80%-a csőd szélén, lélegeztetőgépen tartja őket a kormány
Kép: Pixabay

Drámai a kisbenzinkutak helyzete, tehát továbbra is a csőd szélén van a vállalkozások 80 százaléka

– kongatja ismét, sokadszorra, a vészharangokat Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke. Gondjaik forrása a maximált üzemanyagár, s egyelőre senki nem tudja megmondani, meddig marad érvényben az a bizonyos „ársapka”, amely a benzinkúthálózat kárára elszakította egymástól a piaci és a kiskereskedelmi árakat. Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a legutóbbi kormányinfón mindössze annyit mondott, hogy az árstopokról később döntenek majd.

Az elmúlt hetekben a kormány az eladott literek után felajánlott húsz-húsz forint támogatást, de már akkor is jelezték, hogy a kutak üzemeltetéséhez egyáltalán nem elegendő ez a pénz. Valami olyan megoldást szeretnének, amely a vállalkozásoknak legalább a nullszaldó elérését garantálná.

Az érintettek piaci árat fizetnének, de a tankolás számlája alapján visszakapnák a kormányhivataltól, vagy az adószámlájukra a különbséget. A másik javaslatuk a nagy- és a kiskereskedelmi ár közötti tisztes, 40-50 forintos árrés bevezetésére vonatkozott, ami számításaik szerint elegendő volna ahhoz, hogy a vállalkozások talpon tudjanak maradni.

A kívülállók joggal gondolhatnák, hogy talán az is segítene a töltőhálózat anyagi gondjain, ha valamilyen módon elejét lehetne venni a környező országokból érkező benzinturizmusnak. Egri Gábor szerint ez több szempontból sem járható út, hiszen a kisebb kutak nem rendelkeznek olyan létszámú személyzettel, amellyel ezt az „irányítást” meg lehetne oldani.

2200 benzinkúthoz legalább négyezer kezelőre volna szükség, akik folyamatosan irányítanák a vevőket a különféle áron működő kútfejekhez. Szerinte még a jelenlegi szabályok betartása is meglehetősen nehézkes, nem segítene ezt újabb előírásokkal tetézni.

Egy másik problémára is megoldást kellene találni, s ezt is már több alkalommal szóvá tették a független töltőállomások képviselői:

a mezőgazdasági munkák beindulásával az üzemanyag-ellátást jó volna a földek közelében biztosítani.

A korábbi években ennek már kialakult gyakorlata volt, de az utóbbi időben az ellátási lánc akadozása, a szállítóeszközök hiánya miatt ez megoldhatatlannak látszott. A MOL még most is csak részben tud szállítani a kisebb kutakhoz, a megrendelt mennyiségnek sokan csak a felét fejthetik le a tankerekről. 

Forrás: Hírklikk

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Gauntlet
Ezzel bezzeg NEM kampányoltak április harmadikán!!
RonaGyuri
persze a fityeksznyik vállalkozások hasítanak! =))
ómió
Legalább 120%-ot kellett volna hazudni, efftársak! Mi lesz így a "tervteljesítéssel"?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.