Összefüggésben áll a háború alakulásával.
MTI/Máthé Zoltán
Több dolgozójának is felmondott a közvetve orosz tulajdonosi hátterű Dunakeszi Járműjavító Kft. – adta hírül a napi.hu. A vállalat azt nem közölte, hogy hány embert érint a háborúval összefüggő, „alapanyag-ellátási láncban fellépő nehézségek” miatti leépítés.
A hullám május elején kezdődött és a menedzsment sem cáfolta a kényszerű leépítést.
Arról azonban különböző információk elérhetőek, hogy eddig mennyi embert küldtek el, így az sem tisztázott, hogy a szám eléri- e a csoportos létszámleépítés törvényi mértékét. (Ez a dolgozók számának 10%-ánál nagyobb számot jelent jelenleg.)
A Dunakeszi Járműjavító jelenlegi legnagyobb megrendelése az egyiptomi állami vasúttársaságnak 1300 darab személyvagon gyártása. Az első 500, harmadosztályú vagont leszállították Egyiptomba. Ezeket, és a második szakaszban leszállításra várók kis részét – 30 étkezőkocsit – nem Dunakeszin gyártották, hanem az oroszországi Tver városában. Az orosz állami járműgyártó, a Transzmasholding (TMH) gyárában, ez a cég ugyanis közvetve résztulajdonosa is a Dunakeszi Járműjavítónak.
Majd a szovjet elvtársak!...