A Nemzeti Koncessziós Iroda 35 éves autópálya-koncesszióját Mészáros Lőrincék konzorciuma, vagyis a Themis nyerte, a lábatlani Dömper Kft. veszített, a short listen még szereplő osztrák Strabag pedig mintha végül ajánlatot sem adott volna be.

Micsoda meglepetés! Mészáros cége nyerte a 35 évre szóló autópálya-koncessziót

Fotó: 123RF.com

Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer honlapján legalábbis így tűnik, hiszen megjelent a 35 éves autópálya-koncesszió eredményhirdetése. A Telex.hu cikkéből az is kiderül, hogy Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter, Biró Marcell, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának elnöke, valamint Csekő Zsolt, a Nemzeti Koncessziós Iroda elnöke erről egy sajtóháttérbeszélgetést is tartott (pontosan nem tudjuk, kinek a részvételével).

Ha jól értettük az üzeneteket:

Régen is volt ilyen próbálkozása az államnak, de az borzalmasan sikerült, ezt viszont mi csináljuk, ez jó lesz.

Ha nagyon leegyszerűsítjük a három indulóval kapcsolatos tanulságokat,

-Mészáros Lőrincéknek ezúttal sem kellett hiába fáradozniuk a konzorcium megszervezésén vagy a pályázati adminisztráció elkészítésén;

-a Dömper ezúttal is lemaradt egy nagy pályázatról, de szorgalmasan részt vett a folyamatban;

-végül a Strabag valahogy szublimált a folyamatból.

Hozzá kell tenni, hogy a Strabag és a Dömper is nyert nemrég nagy melót, erről a Magyar Építők honlapja is beszámolt, miután nyertek egy igen drága közbeszerzést (M100-as).

A relációanalízis nyelvén, az a mondatrész igaz, hogy a Strabag és a Dömper lemaradt a nagy 35 éves versenyben, az is igaz, hogy ők nyertek egy drága közbeszerzést, azt azonban nehéz lenne eldönteni, hogy van-e összefüggés, vagy nincsen összefüggés.

A tender tartalmát és tanulságait majd érdemes lesz alaposan kielemezni, hiszen ez nem pusztán egy 35 éves elköteleződés (vajon addig még végig Orbán Viktor határozza meg a hazai politikát és földije, Mészáros Lőrinc a közbeszerzések világát, vagy majd egészen más szereplők is ezzel a keretrendszerrel lesznek kénytelenek dolgozni?), de egy nagy privatizáció is, hiszen bizonyos autópályákkal, közutakkal, üzemeltetéssel kapcsolatos állami feladatok is a magánvállalkozóhoz kerülhetnek.

A Portfolio szerint mindenesetre a sajtótájékoztatón az EU-tól erre a célra már nem fog érkezni uniós forrás, viszont, ha állami költségvetésből szerveznék meg a feladatot, akkor az az államadósságot növelné és a beruházások elhúzódnának.

Vagyis a kormány bevonja a piacot, piaci finanszírozásból történik az építkezés, és közben elmondja, hogy ennek a korábbi példái rémesek voltak, de ez istenbizony jobb lesz.

25 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yoda69
@Pálinkás Pál: En mar nem bizom ilyesmiben. Most a taho tudja zsarolni az EU-t az embargoval. A vegen meg penzt is fog kapni.
A 3 millio agyahalott birka miatt orokre hulladek orszag maradunk.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Pálinkás Pál
orbánék már ezt a ciklust nem húzzák ki, remélem az unió kitöri a nyakukat...lölőtől meg mindent elkobozni, családjától is..
Málna
@Pálinkás Pál: Meg amúgy is buknak április 3-án. Ja, az már elmúlt...:-)
kissé felnőttem
ki lepödött meg ezen? ja Orbán vagy Mészáros. már sokan bucsuztatják mindkettőt ki igy ki úgy messze még a ciklus vége addig sokszor fakadnak sirva az emberek
ómió
Ez a Mészi már megint képes volt aláígérni az efftársaknak!?
kereső
Nincs ebben semmi meglepő. A meglepő inkább az-vagy mégsem-,hogy "ügyvezető" kormány hoz ilyen horderejű döntést.
Yoda69
@Pálinkás Pál: En mar nem bizom ilyesmiben. Most a taho tudja zsarolni az EU-t az embargoval. A vegen meg penzt is fog kapni.
A 3 millio agyahalott birka miatt orokre hulladek orszag maradunk.
tudode
Elfecsérelt idő a XXI. században ezekre a kleptomániás NAGYURAKRA fecsérelni az időt akkor, amikor szakbarbárként művelik az ipart, ahhoz képest, hogy
.
Egy. két szemelvény:
.
---- Ókori római vízvezeték és út
www.youtube.com/watch?v=2TTT8ao5BJc

---- Hogyan tudtak a rómaiak olyan utakat építeni, amelyek még kétezer év múlva is állnak?
www.youtube.com/watch?v=f6Mf_8RnJDc
-------------------
.
Pl. ahhoz képest, hogy
.
----- Várkert Bazár: kétszer adták át, omlik a vakolat
mandiner.hu/cikk/20150312_varkert_bazar_ketszer_adtak_at_omlik_a_vakolat
--------------------
.
Vajon miből lett a pénztáros lőrinc az ország leggazdagabb gázszerelője?
.
----- Továbbra is Mészáros Lőrinc az ország leggazdagabb embere, de Csányi Sándor is remek évet zár
telex.hu/gazdasag/2021/12/29/forbes-50-leggazdagabb-magyar-meszaros-lorinc-csanyi-sandor
--------------------
.
???
dr. prédikátor
EZ CSAK FAKE NEWS!!! MÉG HOGY MÉSZAROS LÖLÖ NYERT VOLN!!!
Pági
Hogy nem sül le a bőr a mocskos pofájukról!
Pálinkás Pál
@Málna: én mondtam tavaly ősz óta hogy a makival nagy zakó lesz...nem lepődtem meg...
Pálinkás Pál
@Yoda69: előbb -utóbb megszünteti az eu a vétózást,elég lesz a sima többség
Yoda69
@Horizont: Ugyanugy mint 30 evre a casino koncessziot, a vagy a trafik koncessziot.
Clavigo
"" Legyetek bátorok "...ha idézhetem hazánk legnagyobb gondolkodóját .
human
Az ég kék
A fű zöld
Mészáros lop
volvós
@Horizont: A diliházban kapott zöld utat ez a 35 év ??? Méhszaros módra...
Málna
@Horizont: A megbízást a cég kapja, nem magánszemélyek.
Nessy
@Málna: A cégvezetők, tulajdonosok neve határozza meg a cégek esélyeit! Ez ilyen egyszerű!
Málna
@Nessy: Akkor is a cégek szerződnek, nem a magánszemélyek. Nem olyan nehéz ezt megérteni...
Nessy
@Málna:Elméletileg, jobb helyeken! Csak nem mostanság kis hazánkban! Nálunk a szerződést ugyan a cég köti, de az esélyeit a szerződés elnyerésére az adott személyek határozzák meg!
Yoda69
@Horizont: Persze senki nem el orokke, de majd tovabb adjak a gyereknek, az meg az unokanak. Igy oroklodik a maffiaban a hatalom atvitel.
verőce21
A "35 éves elköteleződés" valóban nem túl életszerű egy versenyre épülő gazdaságban.
Elkényelmesít és zsarnoki...!
Málna
@Horizont: A cégek működnek, nem élnek...:-) És senki nem veszi fixen, hogy 35 év múlva is lesznek, természetesen joguk van csődöt jelenteni. Úgy látom, a szokásos fröcsögésedben neked nem sikerült már megint gondolkodni...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.