Jóváhagyta a dízel- és benzinüzemű autók 2035-ös betiltását az illetékes EU-bizottság. Ez azt jelenti, hogy öt évvel előbbre hozzák a korábban megállapított határidőt.

Rábólintott az EU Bizottságának javaslatára, és hatalmas változásra szánta el magát az Európai Parlament, miután a "Fit for 55" klímacsomag keretében úgy döntött, radikálisan átformálják a dízel- és benzinüzemű autókra vonatkozó szabályozást.

Ekkor tilthatják be Magyarországon is a benzines és dízelautókat – öt évvel előbbre hozzák a határidőt

Fotó: Pixabay cco

Az EP Környezetvédelmi Bizottsága megszavazta az EU Bizottságának azt a javaslatát, miszerint

2035-től ténylegesen tiltsák be az új személygépkocsik és könnyűhaszongépjárművek esetében a belső égésű motorokat. A zöld intézkedéssel öt évvel előbbre hozzák a korábban kitűzött határidőt.

A hvg.hu cikke szerint a bizottság megszavazta azt is, hogy az autógyártóknak 2021-hez képest 2025-re 20 százalékkal, 2030-ra 55 százalékkal, 2035-re pedig 100 százalékkal kell csökkenteniük átlagos szén-dioxid-flottakibocsátásukat.

A szavazás eredményét az Európai Parlament plenáris ülésén kell ratifikálni, ahol a Bizottságban részt vevő EP-képviselők döntéseit általában nem módosítják. A képviselők ezt követően kezdenének tárgyalásokat az EU kormányaival a végleges törvényről.

A szavazáson arról is döntöttek, hogy betiltják az e-üzemanyaggal – nem olajból nyert szintetikus üzemanyaggal – működő új autókat is 2035-től, amelyet szerettek volna elkerülni az olyan gyártók, mint a Porsche, amelyek ilyen típusú üzemanyagokba fektetnek be, hogy ügyfeleik továbbra is vehessenek klasszikus meghajtású járműveket.

A közlekedési ágazatot zéró emisszióssá tenni az egyik legfontosabb pillére az EU azon tervének, hogy az évszázad közepére elérje a klímasemlegességet, mivel ez az egyik olyan ágazat, ahol az elmúlt években nőtt a kibocsátás. Ma a személyautók az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 13 százalékáért felelősek az EU-ban, a kisteherautók pedig kettő százalékért.

Forrás: hvg.hu, Blikk

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

ómió
Csak-csak nem szűnnek a brüsszeli agyrémek!?
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
jesz
úgy tudom a belügyminiszternek is van egy kétütemű Wartburgja...náhány tízezer Trabant-Wartburg még "állományban" van...

Ha ezek leadását (mert betiltani nem lehet, csak kártérítéssel)meggyorsítanák, hogy a leadott kétütemű helyett fél, vagy negyed áron vehet a versenyző új villanyautót...ezt Svájcban már megjátszották...ki is ürült az ország, a szarokat ide(is) hozták(én is vettem onnan szarért-hugyért egy Omegát)...
...harmincötig még sok új, de főleg használt fostalicskát hozunk be...

Az unijó szarjon sünt.
Baker
@jesz: 12-13 év rengeteg idő. 2009-2010-ben hol tartott a mobilok fejlettsége? Előtte ugyanennyivel pedig még táskányi méretűek voltak. Ráadásul az elmúlt 12 év fejlődése a jövőben talán harmad- vagy negyedannyi idő alatt lezajlik. Ez azt is jelenti, hogy igen, jóval olcsóbb lehet egy e-car, mint ma.
justhpeter
Hosszú még az út odáig és költséges is.
Pálinkás Pál
ez kamu...globálisan a közúti közlekedés a 3 %-ot sem éri el...miért nem a repülést,meg a hajózást kötelezik erre?...a kérdés költői, egyszerűbb a polgárokat szívatni, mint a nagy cégeket
csagyi
Európa a globális kibocsájtásnak csak egy töredékét adja.Az USA és többi nagyok közel sem tesznek eleget erre a nagy igyekezetre. Ezen felül miért kell egyre nagyobb ürméretű (cm3) és egyre nagyobb teljesítményű robosztus szg-t gyártani?Ezek a gépek a dupláját fogyasszák annak mint egy közepes teljesítményű szg.Az ipar pedig mikor fogja ezt a nagy kampányt magáévá tenni és megvalósítani (?) hiszen ők a legnagyobb légszennyezők..Szerintem az EU olyan feladatokat szab magának ami túl van lihegve és lassan a szabályok tömegének nem fogunk megfelelni sem.Az akkumulátorok a befektetett energiának csak egy hányadát tudják hasznosítani,a villamos meghajtásnál is hasonló veszteséggel kell számolni, hol van-lesz erre a "tiszta" villamosági fedezet? Mit teszünk majd a hegyek méretű kidöglött akukkal? Szerintem a villamos meghajtás számos területen zsákutca. Csak megjegyzem Kína már jó ideje alapos fejlesztésekbe fogott a hidrogén cellák terén. Várhatóan ez lesz a jövő igazi üzemanyaga amivel üzemelő motorok nem bocsájtanak ki CO2 gázt és a káros anyag kibocsájtása is a zéró felé közelíthet alapból. Az a terv hogy kizárják a benzint,kerozint,gázolajat, stb.üzemanyagokat '35-ig a mai ismereteim szerint utópia.Vállalom a kritikát ha tévednék.
Gazella
Nos adigra bedöglik a drága kis Opel Astram... vagy nem.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.