A főpolgármester közvélemény-kutatási adatokat mutatott a közösségi oldalán.
Az rtl.hu cikke szerint vasárnap Karácsony Gergely budapesti főpolgármester a Facebook-oldalán mutatott közvélemény-kutatási eredményeket, amelyekből az derül ki, hogy a fővárosiak többsége támogatja a pesti alsó rakpart gyalogos fejlesztését.
Autók a pesti alsó rakparton 2022. április 11-én. Ezen a napon megnyílt a gépjárműforgalom előtt a Margit híd és az Eötvös tér közötti teljes útszakasz, valamint a Jane Haining rakpart a Lánchíd és az Erzsébet híd között, miután kicserélték a város egyik elöregedett ivóvíz-főnyomócsövét a pesti Duna-part érintett szakaszain.
Fotó, címlapkép: MTI/Koszticsák Szilárd
A közölt adatok szerint a megkérdezett budapestiek 49 százaléka támogatja, hogy egy szakaszon, vagy teljesen adják át a gyalogosoknak a pesti rakpartot, 43 százlaék viszont fenntartaná az autós forgalmat.
A felmérés szerint 32 százalék egy szakaszon, 17 százalék pedig végleg kitiltaná az autókat a rakpartról. A közvéleménykutatást a Medián végezte a Budapest Brand Nonprofit Zrt. megbízásából, 1000 fős, Budapesten reprezentatív mintán.
Karácsony Gergely főpolgármester kerékpárral érkezik a Práter utca és Szigony utca kereszteződésénél lévő Mol Bubi gyűjtőállomáson tartott sajtótájékoztatóra 2022. május 2-án. Újabb 900 kerékpárral és 75 gyűjtőállomással bővítik a Mol Bubi rendszert. Az első 350 kerékpár a idei év második félévében érkezik majd meg.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Az rtl.hu emlékeztet rá, az RTL Híradó még április elején számolt be arról, hogy a Fővárosi Önkormányzat 2023-ban kezdené meg az Erzsébet és a Lánchíd közötti rakpart autómentessé tételét. A Magyar Autóklub ezzel kapcsolatban azzal érvelt, hogy alternatív közlekedési lehetőség híján a lezárás miatt máshol alakul ki nagy közlekedési dugó, a Fidesz pedig azt közölte, hogy az autómentes rakpart a főpolgármester újabb autóellenes ötlete.
Karácsony Gergely mostani bejegyzésében azt is közölte, hogy a rakpart fejlesztése csak akkor fog folytatódni, miután már elkészült az M3-as metró felújítása és a pótlóbuszok miatti lezárásokat is fel lehet oldani.
"Április végén az RTL Híradó jelentette, hogy hiába egyeztetett a Magyar Autóklub a főváros vezetésével a pesti alsó rakpart egy részének végleges lezárásáról, nem sikerült közös álláspontra jutniuk. Karácsony akkor azt mondta arra, hogy van választói felhatalmazása a lezárásra, mert felmérésük szerint a budapestiek többsége támogatja az átalakítást.
A főpolgármester kijelentette, hogy a pesti alsó rakpart egy belvárosi szakaszának gyalogosítása azért akarják végrehajtani, mert „a város talán legszebb pontja nem azért van, hogy autópályaként használjuk, hanem hogy mindannyian csodálhassuk a Duna és a budai látkép szépségeit.”
- olvasható a cikkben.
9 hozzászólásarrow_drop_down_circle
ezt az ötletet ingyen adom: ha egy komp max 1500kg-os személyjárműveket fuvarozna mondjuk Szentendre és Háros között(esetleg Camponáig)...természetesen mindkét irányban...a kompról is lehet gyönyörködni.
Kezd el-Orbánosodni...
Autó nem lesz kevesebb csak több dugó!
Új hozzászólás