A Megoldás Mozgalom reklámai voltak szabálytalanok.
A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos (2,062 millió) bírságot a TV2 szolgáltatójára az NMHH Médiatanácsa – írja a telex.hu. Az ülésről közzétett közleményben azt írják:
A tanács helytelenül közvetített virtuális reklám miatt is figyelmeztette a szolgáltatót.
Sokaknak feltűnhetett, hogy a csatornán februárban pillanatreklámként adták le a „Digitalizáció” és a „Digitalizáció/gyerekek/legnagyobbvállalkozás.hu” elnevezésű közleményeket.
Ezeket összesen 1031-szer láthatták a nézők.
Ezzel még nem is lenne baj, ám a tartalmuk alapján politikai reklámként kellett volna közzétenni az erre vonatkozó megkülönböztető figyelemfelhívással és a megrendelő egyértelmű megnevezésével. Ez viszont elmaradt.
A közlemények üzenetükkel, szín- és formavilágukkal a Megoldás Mozgalom nevű politikai párt népszerűsítését szolgálhatták
– fogalmaz a hatóság.
A testület azért is figyelmeztette a szolgáltatót, mert szintén februárban az Exatlon Hungary című műsorban közzétett, a Szerencsejáték Zrt. Tippmix játékát népszerűsítő virtuális reklám kezdetekor és végén nem szerepelt figyelemfelhívó jelzés.
Új hozzászólás