Csökkent is a vasúti teherszállítás itthon.
Homolya Róbert, a MÁV volt elnök-vezérigazgatója 2022. április 13-án. Fotó: Illyés Tibor / MTI
Annyira drága lett a pályahasználati díj a MÁV vonalain a villamos energia drágulása miatt, hogy a szállítók inkább elkerülik Magyarországot, még ha sokkal rövidebb lenne az út. Így például Szerbiából Szlovákiába sokkal olcsóbb Horvátországon, Szlovénián és Ausztrián körbevinni, mint átvágni vele Magyarországon keresztül – írta meg a 444.hu.
Ennek köszönhetően az EU-ban Magyarországon egyedül csökkent a vasúti teherszállítás aránya a közúti fuvarozáshoz képest.
Tavaly 1 kWh áram 33-34 forint volt, idén viszont volt olyan hónap, amikor 170 forintba került, míg a GYSEV-nél idén minden hónapban egységesen 42,7 forint volt csak.
A 444.hu szerint a MÁV kivárt az áramvásárlással, abban bízott, hogy majd csökkenni fognak az árak, de ez nem jött be, és amikor Oroszország megtámadta Ukrajnát, akkor az csak tovább emelte az árakat. Így a MÁV rövidebb időszakokra, nagyon drágán kénytelen vásárolni. A lap szerint ez vezethetett a MÁV-vezér, Homolya Róbert júniusi távozásához, aki pedig befolyásos embere az Orbán-rendszernek.
3 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás