Brutálisan magas, 85 százalékos profitrátát ért el egy kis budai cég 2021-ben. Ez az jelenti, hogy 100 forintnyi bevételből 85-öt zsebre tudtak tenni a celebtulajdonosok, ami a hazai médiapiacon igazi kuriózum. Az oldalukon még a főszerkesztő nevét sem közlik.
Rogán Cecília (b) és Sarka Kata licenctulajdonosok, a zsűri tagjai a Magyarország Szépe – Miss World Hungary döntőjén a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Kunigunda utcai gyártóbázisán 2018. július 8-án. MTI Fotó: Balogh Zoltán
A Naphegy tetején fut az apró és csendes Derék utca, ebben áll az az irodaház, amely otthont ad Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília (Rogán Antal miniszter korábbi felesége) médiavállalkozásának, a twn.hu nevű bulvároldalt üzemeltető Top News Hungary Kft.-nek – írja a 24.hu.
A bejáratnál kihelyezett tábla szerint a cég a háromszintes ingatlan első emeleti stúdiójába rendezkedett be, a femcafe.hu-t kiadó Netrise Hungary Kft. szomszédságában (amely Sarka Kata párjának, Bessenyei Istvánnak a tulajdona, sőt a két cégnek ugyanaz az ügyvezetője, Sudár-Horváth Lívia), miközben a földszinti stúdióban a Sarka-Rogán páros igen jól teljesítő reklámcége, a Nakama Partners tölti mindennapjait.
A Sarka-Rogán páros apró médiavállalkozása, a Top News Hungary mindössze nyolc alkalmazottal ért el tavaly több mint 1,56 milliárd forintnyi árbevételt,
ebből 1,33 milliárdnyi adózott eredményt tudott realizálni, a nyereséget pedig a tulajdonosok – a jegyzőkönyv szerint – a május 31-ei taggyűlésen hozott döntés nyomán osztalék formájában ki is utalták maguknak.
Mindez egészen kiugró, 85 százalékos profitrátát jelent egy olyan ágazatban, ahol a nagy és sikeresnek mondható hazai médiacégeké is
csupán 10 és 20 százalék között mozog.
A médiacég nyilvános beszámolója szerint az 1,5 milliárdos bevétel kizárólag a főtevékenységéből, azaz a „világháló-portál szolgáltatásból” származott.
A 24.hu nem talált olyan adatot, amely szerint a Top News Hungary Kft. mással is foglalkozna, mint az említett bulvároldal üzemeltetése, ezért kérdéssel fordultunk céghez, van-e más bevételi forrásuk is a twn.hu-n kívül, van-e esetleg másik médiaoldal, ami hozzájuk tartozik. Arról is érdeklődtek az egyetlen megadott elérhetőségükön, hogy mi áll a kivételes siker hátterében, de hetek óta nem kaptak választ Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília cégétől.
A Gemius adatai alapján a a cég által megjelentetett
twn.hu június 19-én vasárnap mindössze a 198. lett a magyar portálok látogatottsági listáján valamivel több, mint 12 ezer látogatóval.
Pár nappal korábban, szerdán kicsivel több, mint 13 ezer látogatót vonzottak.
A hónap első napján 37 ezer látogató jött, de ez a szám inkább kiugró a 10–15 ezres átlaghoz képest. Sőt, április 3-án mindösszesen 1400 olvasó kattintott rájuk.
Magyarul a twn.hu a látogatottság alapján a kicsi szereplők közé tartozik a magyar piacon, miközben a kiadója olyan cégek bevételi adatait múlja felül, melyek portáljai az élbolyban vannak a látogatottsági versenyben.
A Sarka-Rogán cég profitja egymagában meghaladta a legnagyobb magyar sales house, az Atmedia teljesítményét (1,19 milliárd), ráadásul ehhez az utóbbi cégnek közel 42 milliárdos bevételre volt szüksége.
Mindezt úgy érték el, hogy a twn.hu-nál még a főszerkesztő nevét sem tüntetik fel, de egy szerkesztőségi telefonszám sem szerepel az oldalon.
Címlapkép: MTI Fotó: Balogh Zoltán
Ez mi a fax akar lenni???