A Heti Napló vendége Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója volt, miután a washingtoni választott bíróság kimondta, hogy sem a Mol, sem a Mol vezetése részéről nem történt vesztegetés INA-ügyben, ezért az INA-szerződések érvényesek, a megsértésükért pedig Horvátországnak fizetnie kell – írja az ATV.
Fotó: Pixabay
A beszélgetésben elhangzott:
a Molnak feltett szándéka behajtani a most megítélt összeget a horvát államon. Ez a pénz jár a Mol részvényeseinek
– húzta alá Hernádi.
A hazai üzemanyag-helyzetet illetően Hernádi úgy látja, már maga az árszabályozás is komoly problémát vet fel, mert ennek a következménye előbb-utóbb a hiány.
A Mol-kutakon a korlátozást azért kellett bevezetni, mert fontosabb, hogy legyen üzemanyag, mint hogy mennyi
– tette hozzá.
Hernádi azt reméli, hogy nem kell lejjebb vinni a limitet 50 liternél, ugyanakkor hangsúlyozta:
rendkívül veszélyes időszakban vagyunk, mivel a hazai üzemanyagfogyasztás az ársapka következtében növekszik, az üzemanyagimport gyakorlatilag leállt.
Emlékeztetett rá, hogy miközben csökken az Európába tartó orosz olajexport, az ukrán finomító-kapacitás megsemmisült, leállt az OMV schechati finomítója is.
Ami a hazai, százhalombattai finomítót illeti, ott augusztisban részleges karbantartás lesz, vagyis a finomító 65 százaléka állni fog. A Mol pozsonyi finomítója most áll, és majd július 20-án indul újra.
Arra a kérdésre, hogy meddig tartható a 480 forintos ársapka, Hernádi Zsolt azt mondta,
messze túl vagyunk ezen a ponton, itt már „picit elkezdtünk hazardírozni”, hiszen Magyarországon fogyasztásnövekedés van, és a 480 forintos ár az importot megszünteti Magyarországon. Ez egy olyan probléma, amit még egyszer végig kell gondolni.
További részletek itt olvashatóak.
4 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás