A Publicus mérte fel a fogadókészséget a német mintára tervezett, minden városi és városkörnyéki tömegközlekedési eszközre jó kedvezményes bérlet kapcsán.

A Népszava megbízásából készített felmérést a Publicus arról, hogy ha Budapesten is bevezetnék német mintára az olcsó, városi és városkörnyéki tömegközlekedési eszközök használatára jogosító úgynevezett klímabérletet, akkor a fővárosiak közül azt mennyien vennék igénybe – írja a hvg.hu.

Felmérés: kormánypárti szavazók többsége akkor sem tenné le az autót, ha lenne kedvezményes bérlet

Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO

Palkovics László miniszter is bölcs döntésnek nevezte a bérletet, ám a kormány egyelőre nem döntött annak bevezetéséről. 

A friss felmérés szerint a budapestiek kétharmada akkor sem használná gyakrabban a tömegközlekedést, ha az havonta mindössze 3600 forint körüli összegbe kerülne. 

A kormánypárti szavazók többsége, 56 százaléka nem nyitott az olcsó tömegközlekedésre, ez a benzinárstop miatt van így a felmérés szerint. A közvélemény-kutatás alapján az MSZP és a Momentum szavazói állnak a másik oldalon, a két ellenzéki párt szavazóinak 73 és 64 százaléka otthon hagyná a kocsit, ha kedvezményes bérletet vehetne igénybe. A cikk szerint a fideszes szavazók 58, a Mi Hazánkra voksolók 47 százaléka használja a közösségi közlekedési eszközöket, míg a többi ellenzéki pártnál ez 63 és 74 százalék közé esik.  

Az agglomerációban élők közül csak 18 százalék mondta, hogy a "jelenleginél többet használná a tömegközlekedést", amennyiben lenne ilyen kevezményes bérlet. Köztük a legkevesebben a kormánypárti szavazók, a legtöbben az MSZP-re és Momentumra voksolók vannak.

A cikk szerint a felmérés más, a budapesti közlekedést érintő potenciális intézkedésekre is rákérdezett. Ilyen volt a közvilágításon való spórolás éjfél és hajnali 4 óra között, ezt a megkérdezettek 57 százaléka támogatta, 42 százlaéka ellenezte. 

A dugódíj bevezetését 53 százalék utasította el, 47 százalék támogatta. Ennek egy alternatív formáját, a városhatárnál bevezetendő behajtási díjat mindössze 34 százalék tartotta jó ötletnek.

Az új parkolási rendszerrel kapcsolatban is megjelentek a politikai törésvonalak: a fideszes és Mi Hazánk-szavazók 84, illetve 88 százaléka nemet mondott a szeptemberben indulú egységesebb, ám drágább rendszerre, az összellenzékből a DK és a Momentum tábora 87, illetve 90 százalékban tartja ezt jó ötletnek – írja a lap. 

A dugódíj részletes bontásánál a fideszesek 94 százaléka ellenzi ezt a díjfajtát, a baloldalon viszont 80-90 százalékos a bevezetés támogatottsága.

A cikk szerint a Népszava arra is kíváncsi volt az általuk megrendelt felmérésben, hogy a fővárosiak mit szólnak ahhoz, hogy a kormány három, korábban a budapesti önkormányzathoz tartozó közterületet (Podmaniczky tér, Vörösmarty tér, Széchenyi tér) államosít, majd ingyen átadja vagyonkezelésbe azokat a fideszes vezetésű V. kerületnek (a főváros pedig nem kap semmilyen kárpótlást a tervek szerint). A lépésnek 56 százalékos az elutasítottsága, ezen belül az ellenzékiek 97-98, a fideszesek 15 százaléka nem tartja helyesnek a lépést. Sokan attól tartanak, hogy innentől kezdve a fővárosi önkormányzat nem tarthat rendezvényeket, például karácsonyi vásárt az érintett közterületeken.

Forrás: hvg.hu

17 hozzászólásarrow_drop_down_circle

namihami
Egyszer már egy olyan felmérést se ártana elkészíteni, hogy a dugó ellen lázongók hány százaléka az, akinek cége, vállalkozása fizeti vagy számolja el költség, rezsi vagy bármilyen címen az így elpöfögtetett üzemanyag (plusz szervíz, biztosítás, lízingdíj, stb)---tehát az ""ingyenautó"" költségeit.
Ez a réteg nem fog kiszállni, mert miért tenné--ha neki(!!!) egyébként ingyen van!?!
Lassan már a takarítónénik is cégesautóval járnak.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
TASzSz
ÍGY IS ZSÚFOLT A HELYI TÖMEGKÖZLEKEDÉS MINDENHOL!
Málna
@m73: Mi azt akarjuk, hogy ti tegyetek érte, hogy ti tegyétek le az autót, hogy mi könnyebben közlekedhessünk. Na ez a tipikus fideszes hozzáállás...:-)
namihami
Egyszer már egy olyan felmérést se ártana elkészíteni, hogy a dugó ellen lázongók hány százaléka az, akinek cége, vállalkozása fizeti vagy számolja el költség, rezsi vagy bármilyen címen az így elpöfögtetett üzemanyag (plusz szervíz, biztosítás, lízingdíj, stb)---tehát az ""ingyenautó"" költségeit.
Ez a réteg nem fog kiszállni, mert miért tenné--ha neki(!!!) egyébként ingyen van!?!
Lassan már a takarítónénik is cégesautóval járnak.
csak úgy....
@Málna: forgalmas utca nöci,te nagyon buta..
balos
@namihami: Ráadásul külföldu rendszámmal még mindig!
Pálinkás Pál
pofázni könnyű,zöldikék..mivel pénz híján egy darabbal sem lenne több busz,villamos..kíváncsi lennék a képetekre az 50 fokban a tömött járműveken...de legalább klímatudatosan fuldokolnátok...
magyar1
Mondjuk én mindig csodálkoztam még azon is, hogy a pestiek képesek 2 megálló miatt tömegközlekedésre szállni. Én mindig gyalogoltam inkább. De ez a rengeteg autó tényleg borzalom.
Van aki áruszállításhoz kénytelen használni de vannak akik sétaautózgatnak, vagy autóval ugranak le egy pizzára - az bizony vérlázító. De a fidesz pazarlásait utánozzák, mert abban példamutatók.
Régen a képviselők is tömegközlekedtek és nem ilyen luxusfizetéssel.
Málna
@csak úgy...: Már megint értelmes kommentet sikerült írnod...:-) Engem nem zavar, neked ciki...:-)
Aki Én
@Málna: A tiéd sem semmi. Most sem sikerült a cikkhez szólnod, te frusztrált ember.
Málna
@Aki Én: Bezzeg neked sikerült...:-) Már megint feszült vagy.
csak úgy....
@Málna: igyekeztem a szinteden maradni! :)
Málna
@csak úgy...: Nem tudsz. Messze vagy attól nagyon. És ez csak rosszabb lesz.
Aki Én
@Málna: Nem is a beugatás a lételemem, te lúzer :)
Yoda69
Es akkor csodálkozunk, hogy elsivatagosodik az Alföld.
Ez a magyar mentalitás. Csak a manak élünk, csak a pillanatnyi kényelmünk érdekel. Ennek csúnya vege lesz.
Málna
@Aki Én: Dehogynem. Ennyire nem ismered magad? Csak olvasgasd a kommentjeidet...:-)
namihami
@Pálinkás Pál: 10.20:. Akkor inkább a klimatizált cég által fizetett ""ingyenautó"", amiből ki lehet pofázni, hogy milyen borzasztó ez a dugó? Mert most ez van. A Füstös ugyanis, nemhogy fejlesztene, de bosszúból, folyamatosan halasztja el a még meglévő lehetőségeket is.
Vegyük már tudomásul, hogy ez mégiscsak 8egy lovaskocsikra épült város. Bécs is, csak ott (talán) jobbak a forgalomtervezők. Igaz, azon az áron, hogy két egymással párhuzamos utca miatt gyakori a négy utca megkerülése.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.