A Porfolio.hu kormányközeli forrásokból úgy értesült, hogy a személygépkocsik mintegy 20%-a lehet céges üzemben tartású autó, ez mintegy 800 ezer autót jelenthet. Mivel ezek az autók az átlagosnál többet futhatnak, ezért a fogyasztást az intézkedés nagyobb arányban érinti.
A külföldiek és a 7,5 tonna feletti járművek korábbi kizárása az ársapka alól a fogyasztás mintegy 25%-át érintette, a mostani lépésnek hasonló lehet a hatása. Ez azt jelenti, hogy mától a fogyasztás mintegy fele értékesíthető még 480-as áron, a másik fele piaci árú lesz.
A kiszoruló autósok jelentős része a logisztikában, vagy a szállítmányozásban dolgozik, így biztosan érezteti fogják az árakon is ezt.
Így ahogy a cégeknek megszüntetik a hatósági üzemanyagárat, a szállítmányozási költségek miatt még jobban meglóduló infláció, különösem az élelmiszerárak emelkedése szegény családok ezreinek életét lehetetleníti el, a fokozatosan és drasztikusan emelkedő rezsiárak mellett.
A mai sajtótájékoztatón Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter közölte azt is, hogy:
a kormány felszabadítja a stratégiai készleteket, miután leáll a Mol százhalombattai finomítója, illetve a lakosságon, a taxisokon és a mezőgazdasági erőgépeken kívül mindenkit kizárnak a 480-as tankolásból, a céges autókat is.
Ám, hogy mennyire jó döntés a a stratégiai készletek felhasználása egy éppen kirajzolódó energiaválság közepén, azt jelenleg nem tudni, ám valljuk be, elég ijesztőnek hangzik.
26 hozzászólásarrow_drop_down_circle
hát ez az...a lófasz se gondolta volna, hogy valaha az életemben ilyen szar helyzet lesz ebben az országban...az utóbbi időben csak azt szajkózták, hogy hasít a gazdaság, óriási a haszon, mindenkinek nyugati fizetésevan(lesz), nincs munkanélküli, a fejlődés határa a csillagos ég...
...erre tessék...előállt a szopóroller, már fel is szálltunk rá...
(és még a gondtalan(?)nyár közepén vagyunk, de mi lesz itt, ha nagyhirtelen deres reggelekre ébredünk?) hajaj..
Ha Ők lennének hatalmon, már biztosan tegnap bevezették volna!
Új hozzászólás