Az elmúlt másfél évben számos termék kiszerelése lett kisebb, hogy ne változzon meg az az ár, amit a vásárlók megszoktak.
Fotó: pixabay.com
A zsugorflációnak is nevezett jelenséget több tucat árunál figyelte meg a Napi.hu, amely azt is elmagyarázta:
a zsugorflációként vagy legrammozásként ismert jelenség lényege, hogy a megszokott csomagolású áruk egy részénél csökkentik a töltősúlyt.
Ha valaki megszokásból vásárol, akkor észre sem veszi, hogy a megszokott 100 gramm helyett már csak 80 gramm van egy tasakban.
A vásárlók nem feltétlenül figyelnek fel arra, hogy kevesebb szalámihoz jutottak hozzá, mint szoktak, miközben ugyanannyit fizetnek.
Így az ember nem érzi annyira a drágulást, miközben az pontosan ugyanannyira eléri, hiszen a pénze ténylegesen kevesebbet ér, mint egy hónappal korábban, ténylegesen kevesebbet tud vásárolni, csak ez nem tűnik fel neki a boltban.
Külön igaz mindez
az előrecsomagolt toast kenyerekre, amelyeknél 2019-ben (a járvány előtti utolsó prosperáló évben) még 87,2 százalékban a boltok kínálatában 500 grammos kiszereléseket árultak, míg mostanra a leggyakoribb csomagolások csak 350 grammosak.
Címlapkép: pixabay.com
Vannak hónapok, amikor 1-2-300 Ft-t felszámolnak bla-bla címen. Volt, hogy reklamáltam, akkor a következő számlán leírták. Nem kevés összeg megy be nekik csak úgy, pár millió ügyfél x 2-300 Ft.
Villanynál és fűtésnél is tapasztaltam. Éves általány, és mégis változik 50-200 Ft között, 2-3 havonta a fizetendő összeg. Mindig időben fizetve, még késedelmi kamat sem lehet.