2023-tól privatizálta a kormány az autópályák és gyorsforgalmi utak építését és kezelését. Az autópálya-koncessziókat magáncégeknek adta ki. A koncessziót pedig egy Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz kötődő koncessziós cég nyerte el – írja a 444.hu.
Fotó: Az alapító Mészáros Lőrinc nagyvállalkozó beszédet mond a Mészáros Alapítvány VI. konferenciáján Balatonalmádiban 2022. augusztus 2-án. MTI/Vasvári Tamás
Kedden pedig az is kiderült, hogy az ehhez szükséges eszközöket mennyiért vették meg az utakat eddig kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től, ami azért is érdekes, mert a koncessziós cég vezetője korábban újságírók kérdésére azt mondta, üzleti titok, hogy mennyiért veszik át az eszközöket az állami cégtől.
Az erről szóló kérdést Tompos Márton momentumos parlamenti képviselő tett fel Lázár János minisztériumának.
A képviselő arra volt kíváncsi, hogy a Mészároshoz és Szíjjhoz köthető Themis Magántőkealap vezette konzorcium, amely megnyerte az autópálya-koncessziót, megszerezte-e a hálózati elemek üzemeltetéséhez szükséges (ingó és ingatlan) eszközöket, készleteket, egyéb szükséges vagyonelemeket és erőforrásokat, ahogy azt a koncesszió feltételeként előírták – írja a 444.hu.
A kérdésre Csepreghy Nándor, az Építési és Beruházási Minisztérium államtitkára, Lázár János miniszterhelyettese válaszolt.
Válasza szerint a koncesszió jogosultja szeptember 1-el már átvette a szükséges eszközöket a Magyar Közúttól. Minderre egy üzletág-átruházási megállapodás keretében került sor, aminek részeként
5 mérnökségi épület
19 388 darab "eszköz" (nem derül ki a válaszból, hogy pontosan micsoda)
2,6 milliárd forintnyi "készlet" került a koncessziós céghez
amely 889 dolgozót is átvett.
Mindezért Mészárosék 17 783 584 452 forintot fizetnek.
Persze, egy gyerekkori barát segítsége mindig jól jön.