Nem pedig a társaságoké.
MTI/Koszticsák Szilárd
A Ryanair hétfőn közleményében arra reagált, hogy egy, a múlt héten megjelent módosítás szerint jövő januártól változik az extraprofitadó légiutakat sújtó része – vette észre a hvg.hu. Az új rendszerben az egy ülésre jutó károsanyag-kibocsátás alapján számítják az adó mértékét, de továbbra kevesebbet kell fizetni azon utasok után, akik célállomása az Európai Unión belül, vagy Albánia, Andorra, Bosznia-Hercegovina, Észak-Macedónia, Izland, Koszovó, Liechtenstein, Moldova, Monaco, Montenegro, Nagy-Britannia és Észak-Írország, San Marino, Svájc, Szerbia, Norvégia, vagy Ukrajna valamelyikében található.
A Ryanair ugyanakkor úgy véli: azzal, hogy az extraprofitadót felváltja a „környezetvédelmi utasadó”, a lényeg nem változik, mert minden ilyen adónem megdrágítja és versenyképtelenné teszi a Magyarországra irányuló és onnan induló légi járatokat a környező országokba (például Romániába, Szerbiába, Szlovákiába, Horvátországba és Ausztriába) közlekedő járatokhoz képest.
Az ír társaság szerint más uniós országok épp eltörlik a légiközlekedési adókat és csökkentik a repülőtéri díjakat, hogy a koronavírus-járvány után segítség a turisztikai szektor helyreállását. A Ryanair szerint ezt a példát kellene követnie a magyar kormánynak is, ezért
felszólították Orbánékat, hogy töröljék el „az idióta és káros utasadót”.
És nem ez a sarc lesz a végső Rákos utánzat csutilandban.
Lesz mindig új és újabb nem kell várni a csodát.