Karácsonyi meglepetés.
Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László
A Mol ugyan kedden újraindította a százhalombattai Dunai Finomítót, de a teljes kapacitás elérése több hetes folyamat, egyik napról a másikra nem oldódnak meg az „ellátási problémák" – ismerte el a Mol igazgatója, Bacsa György a Kossuth Rádió Déli Krónikájában.
Azt is elmondta, hogy a Mol mindent tőle telhetőt megtesz:
"A tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon."
A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol, de a vállalat elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudnak behozni.
A jelenlegi üzemanyaghiányra és logisztikai problémákra kizárólag az import korábbi mennyisége hozhatja el a megoldást, azonban még egy ideális piaci környezetben is 2-3 hónapra lenne szükség ahhoz, hogy visszaépítsék a hiányzó importot és a hozzá kapcsolódó logisztikát, de a jelenlegi kilátások szerint inkább csökkenő termékbehozatallal kell számolniuk.
"A Mol hónapok óta igyekszik rendkívüli importtal pótolni a kiesett mennyiséget, de a saját csatornáinkon keresztül már most sem tudjuk tovább növelni a hazai készleteket. A február 5-én életbe lépő EU-s szankció pedig elvágja az eddigi legfőbb importútvonalunkat is: nem tudunk behozni Magyarországra több üzemanyagot Pozsonyból, a Mol-csoport saját finomítójából. Nemcsak az áru miatt, hanem logisztikai szempontból is kritikusan szükség van az importőrökre és az összes piaci szereplő együttműködésére"
– nyilatkozta az igazgató. Arról is beszélt, hogy hetek óta napi 24 órában dolgoznak a Dunai Finomító karbantartásán, a műszaki problémákat elhárították, de még hosszú hetekre lesz szükség ahhoz, hogy újra elérjék a teljes termelési kapacitást, és a logisztikában is utolérjék magukat.
9 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás