Kínjában már a libatenyésztéshez hasonlította az akkumulátorgyártást a fideszes megmondóember.
Magyarországon több akkumulátorgyárat építenek jelenleg is kínai cégek. Forrás: Pixabay
Lánczi Tamás politológus a Kossuth rádió Vasárnapi Újság című műsorában beszélt arról, hogy az akkumulátorgyárakkal rendelkező országok a jövőben stratégiai előnybe kerülnek – szúrta ki a Magyar Hang. A debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatos tiltakozások kapcsán Lánczi kifejtette: ez egy jó beruházás, nemzetgazdasági értelemben fontos, mert munkahelyeket teremt most, a jövőben az akkumulátorgyárak a gazdaság hajtómotorjai lesznek.
Lánczi felhívta a figyelmet arra, hogy 2035-től a belső égésű motorok gyártása befejeződik Európában, akkortól csak e-autót fognak újonnan üzembe helyezni, vagyis óriási igény lesz akkumulátorokra (ez még közel sem biztos – a szerk.). „Aki akkumulátorgyárral rendelkezik, az tud nagy mennyiségben gyártani, így azé lesz a jövő” – fogalmazott. Szerinte ezt mindenki érti külföldön és itthon is, ám
külföldön sokak szemét csípi, hogy Magyarország nem az első ilyen beruházást hozza el. A politológus szerint „elindult egy harc azért, hogy ezeket a gyárakat ne hazánkban építsék fel”, Németországban keményen lobbiznak azért, hogy a magyar beruházások inkább náluk épüljenek fel.
Úgy vélte, meg kell vizsgálni, hogy a debreceni beruházást ellenző ellenzéki pártok tevékenysége hogyan függ össze ezzel a német gazdasági törekvéssel, fel kell tárni, van-e esetleg anyagi befolyásoltság, mint ahogy a választási kampányban is történt hasonló eset. Kérdésre közölte: az ellenzéki pártok tisztában vannak e beruházások jelentőségével, tudják, aki zöld technológiát akar, annak akarnia kell az akkumulátorokat, ezzel a gyárakat is, mert „nem fáról szüretelik az akkumulátort”. Szerinte nem véletlen, hogy eddig nem merült fel ezekkel semmilyen probléma, ahogy Németországban sem merülnek fel ilyenek.
A fideszes politológus szerint a tiltakozások célja elrettenteni a befektetőket attól, hogy e korszerű technológiákat Magyarországra hozzák.
Nem ideológiai küzdelem ez, semmi köze ahhoz, hogy valaki zöldpárti-e vagy sem, egyszerűen a nemzetgazdasági érdekekkel szembe mennek azok, akik el akarják lehetetleníteni az akkugyárak hazai létesítését
– mondta. Emlékeztetett arra, hogy
amikor a magyar libatömés ellen tiltakoztak, akkor a francia libamáj termelők finanszírozták a tiltakozást vezető erőket, tehát kicsiben ugyanez történt akkor is.
Hozzátette: ez egy sokkal komolyabb történet, mert nem egy egyszerű ágazatról, nem iparpolitikai kérdésről van szó, hanem nemzetstratégiai kérdésről.
15 hozzászólásarrow_drop_down_circle
A laikusok nélkül érzelem mentesen!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
A hatalom redben van már most is, minek ezt fokozni?
Nem tudsz egy egészséges mondatot kinyögni magadból csak a csigánykodó szarakodásra telik a müveletlenségedből ...retek...
és a még épülő üzem el kezd majd termelni,- vélhetően a szeme is fel fog nyílni,- annak láttán
amit nem fog látni,- a Dunát a megszokott mennyiségben folyni?
(Egyébiránt az egykor még demokratának mondott akkori ellenzék,- köztük a fydes mint az SZDSZ állítólagos
ifjúsági tagozata,a Nagymarosi Vízlépcső megépítését mint környezetre ártalmasat állított be,s valami trükkös
módon az építkezés leállítását is elérte,- holott az annyira előrehaladott volt,hogy sokkal többe került azt
az "eredeti formájába" visszaállítani mintha megépítették volna a már majdnem kész erőművet. Vélhetően
nem kevés kártérítést fizettetve velünk Szlovákiának aki a szerződés megkötésekor még nem is létezett.
Immáron a hatalom teljes és kizárólagos,- sokak szerint megkérdőjelezhetően legális birtokában az akkori
nagy zöldek ha atomerőművet,akkumlátorgyárakat,és minden más a környezetre ártalmas dolgokat is
kényszerítenek ránk,- és a nagy többség ezt sem akarja,- megoldás ha a nyolcvanas évek végét a zöm másolja?)
Új hozzászólás