Nem árulja el a Pénzügyminisztérium 2389 kedvezménnyel vásárolt jármű márkáját, azaz a 24.hu számításai szerint majd minden tizedik állami támogatással érintett autó márkáját titkolja a kormányt.
Az idén már nem igényelhető a nagycsaládosok autóvásárlási kedvezménye, amivel 2022 végéig a legalább három gyermeket nevelő szülők egy alkalommal 2,5 millió forint állami támogatásra pályázhattak, ha legalább hétüléses, új gépjárművet vásároltak.
A Pénzügyminisztériumtól kikért adatok szerint 2022. szeptember 17-éig számítva
27 299 család vette igénybe a támogatást.
Bár luxuskategóriás autókat – Audit, BMW-t, és Lexust – is vettek a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásával, ezek pontos számát nem árulja el a Pénzügyminisztérium – írja a 24.hu. A lap annyit tudott meg, hogy
messze a legtöbb autót – 8061-et – Daciából vásároltak meg az igénylők kedvezménnyel.
Ez az összes támogatással vásárolt autó csaknem harmada.
A második legtöbb kedvezményt a Volkswagen hétüléses autóira igényelték, a német márkából összesen 2640-et vásároltak kedvezményesen. Ezt követi a Citroen, az Opel, a Toyota, és a Peugeot. A listán szerepel még a Ford, a Skoda, a Fiat és a Renault is.
A Pénzügyminisztérium ugyanakkor 2389 kedvezménnyel vásárolt járműnek még a márkáját sem árulta el, azokat az egyéb kategóriába sorolta be.
Magyarán majd minden tizedik állami támogatással érintett autó márkáját titkolja a kormányt.
Felsőkategóriás és luxusautók egyáltalán nem szerepelnek a listán, holott a program kezdetén még Varga Mihály pénzügyminiszter közölte, hogy Audit, BMW-t, és Lexust is vettek a 2,5 milliós állami támogatás igénybevételével.
Ennyi családnak kellett visszafizetni a támogatást
A 24.hu arra is rákérdezett a Pénzügyminisztériumnál, hány esetben kellett visszafizetni részben vagy egészben a támogatást valamilyen ok miatt.
Azt írták, visszafizetésre kötelezés 202 esetben történt meg, a 2,5 millió forintos támogatási összeget figyelembe véve ez azt jelenti, hogy 505 millió forintot fizettek vissza részben vagy egészben a támogatott nagycsaládosok.
A Daciat megértem, de a luxusautókra miért adunk, a valószínűleg nem rászorulóknak?
Ez egy beteg támogatási rendszer, úgy szar, ahogy van.