A külügy tárca ugyan a Népszava érdeklődésére megadta a gép összes repülésének a célpontját 2022 végéig, a repülések számáról és konkrét céljáról azonban nem árult el részleteket.

Az Orbán-kormány légi fuvarozási biznisze, közel 6 milliárdos bevételt két év alatt

A tavalyi év végéig összesen 5,8 milliárd forint bevételt termelt a 2020-ban vásárolt kormányzati teherszállító repülőgép – közölte közérdekű adatkérésünkre a külügyi tárca. Mivel ez idő alatt 4,2 milliárd forintba került az üzemeltetés, így elvileg 1,6 milliárdos nyereséget hozott a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. tulajdonában lévő és a Wizz Air által üzemeltetett gép. 

A külügy tárca megadta a gép összes, 2022 végéig lebonyolított repülésének a célpontjait a Népszavának, bár a repülések számát és konkrét célját nem. A tárca tájékoztatása szerint a repülő

minden esetben a „szerződéses partnerek termékeiért, illetve a magyar állam által adományozott vakcinacsomag célba juttatása céljából repült a megadott desztinációkba”.

Szijjártó Péter miniszter 2021. végén arról beszélt az Origo-nak, hogy „most, hogy már nem kell rendszeresen oltóanyagokat szállítani, így jelentős szabad kapacitása lett a repülőgépnek, ezért a héten aláírták a szerződéseket a Wizz Air kereskedelmi alapú üzemeltetéséről”. (...) „Még soha nem volt a magyar államnak állami tulajdonban lévő, magyar felségjelzésű, széles törzsű, hatalmas kapacitással és teherbíró képességgel rendelkező, menetrend szerinti forgalomban részt vevő teherszállító repülőgépe, most már ilyen is van" – fogalmazott akkor.

A megadott listából annyi kiderül, hogy a 2021-es repülési célpontok között a vakcinákat és a gépeket gyártó Kína mellett jobbára olyan helyek szerepeltek,

ahová a magyar állam ismerten szállított vakcinát és lélegeztetőgépet, így Örményország és Irán, de Tunéziában is járt a kormányzati teherszállító gép.

Bő két év alatt 5,8 milliárd forint bevételt termelt a szállítógép

Forrás: Népszava

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

madlaci66
Tehát a magyar állam vette, és a magyar állam szállíttatott vele. És nyereséget termelt. Hogy is van ez?
jáger laszló
Ma és kik a megrendelői a teher szállító légi cégnek!!!??
Ez nem derült ki!!!
Bizonyára az szigorú üzleti titok!!?
csak ennyi
barátilag
J.L.
Pálinkás Pál
ha-ha-ha...állami gép,állami szállítások, ...az nem lehet nyereséges...még ha nem is lenne üzemeltetési költség, akkor is max egyik zsebből a másikba...ez megint csak parasztvakítás,szektásoknak...
ómió
Akkor, a bevétel se efftársi kategória?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.