Annyira magasra rúg a vállalatok energiaszámlája, hogy kénytelenek a fogyasztókra hárítani a drágulás egy részét.
MTVA/Bizományosi: Faludi Imre
Az EY globális tanácsadó hazai közép- és nagyvállalati felméréséből az derült ki, hogy tízből nyolc cég energiaköltsége legalább háromszorosára nőtt tavaly az egy évvel korábbihoz képest. A megkérdezettek 46 százaléka ennél is jóval nagyobb, minimum ötszörös emelkedést tapasztalt – írja a telex.hu.
A vállalatok döntő többsége, 79 százaléka erre válaszul kénytelen volt a többletköltséget legalább részben áthárítani a fogyasztókra.
A cégek az EY-nak adott válaszok tanúsága szerint emellett a termékek árazására és beszerzésére kidolgozott új stratégiák kidolgozásával küzdöttek az energiaárak emelkedéséből fakadó hatások ellen.
A felmérésről kiadott közleményben Kovács Levente, a társaság energiapiaci szakértője azt is kiemelte: „az energiaköltségek növekedése egy olyan válság kiindulópontja volt, amelynek kezeléséhez csak részben állnak rendelkezésre eszközök a cégvezetők kezében”. A hirtelen és drasztikus áremelkedés megváltoztatta a vállalatvezetők gondolkodását, az energiahatékonyság kérdése fontosabb lett, mint valaha.
A felmérésre válaszolók negyede döntött úgy, hogy a jelenlegi fogyasztását kiváltja valamilyen alternatív energiaforrással,
ezek közül a leggyakoribb műszaki megoldás a napelem és a hőszivattyú. A szolgáltató cégek, amelyek költségszerkezetében kisebb az energia aránya, jelentősen le is vannak maradva az ipari és technológiai szektor szereplőitől az átállásban. A tervezett beruházások ellen hatnak a cégek közel kétharmada szerint egyéb tényezők mellett a szabályozási bizonytalanságok.
Az ilyen energetikai áthárításokat a zunió is azért szorgalmazza mert tudja hogy legtöbb ember nem rá fog haragudni hanem a cégekre amiért többe kerül minden...és ők boldogan hazudoznak tovább.