Kiemelkedő fontosságot tulajdonít a logisztikai és közúti fuvarozási ágazatnak nemzetgazdasági szempontból Orbán Viktor kormánya.
Hirtelen fontos lett a kamionos napidíj emelése Orbánéknak. Forrás: Pixabay
Az ágazat a GDP 5 százalékát, míg a foglalkoztatottak négy százalékát adja, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosítva – állítja hétfői közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).
A dráguló üzemanyagok, és a brutális magyarországi infláció versenyhátrányt eredményez a 2015 óta változatlan napidíjak miatt, amit a járművezetők jellemzően élelmiszer vásárlásra szoktak fordítani.
A Covid-válság előtt az európai uniós rangsorban a 8. helyezést érte el Magyarország a nemzetközi fuvarozási teljesítményt vizsgálva, jelenleg már csak a 12. helyen állunk – írja az MTI a tárca közleménye alapján.
A további piacvesztés, a bérverseny, valamint a 10 ezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva. Az adómentes napidíj belföld esetén három helyett napi kilencezer forint lesz, külföldön pedig hatvan euró helyett 85.
Az intézkedéstől a kormány azt várja, hogy javul az ágazat versenyképessége – írta a GFM.
a félanalfabéták ,hogy mennek át a kresz vizsgán , a kukáknak adnak a dokik alkalmasságit?