Lázár János minisztériuma már dolgozik az elektromos rollerekre vonatkozó KRESZ-módosításon.

Közbelépne Lázár János: cudar világ vár mostantól a rollerosokra

Vége a jó világnak. Forrás: Pixabay

A tervezett KRESZ-módosítás szerint a 25 kilométer/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak. A tervezet a Lázár János vezette közlekedési minisztériumnál van – mondta a Magyar Nemzetnek Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár.

A KRESZ-módosítást ez év első felére tervezték, ám a kormányzati átalakítások okán a már elkészült tervezet átkerült az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, a végleges döntés Lázár János miniszter kezében van.

Ha az összes elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak minősítenénk át, akkor a rollermegosztó cégek lehúzhatnák a rolót – közölte Révész. Segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyen védőeszközt – írja az mfor.

Tehát azoknál a rollereknél, ahol 25 kilométer/óra sebességnél gyárilag lekapcsol a motor, egységesen az unióban kerékpárokra vonatkozó szabályozás van érvényben.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács egységes, szigorúbb feltételeket javasol az elektromos rollerekre, amely felülírná az összes tagország érvényben lévő szabályait. Mindössze a gyárilag beépített 20 kilométer/órás sebességkorlátozást és legalább 30,5 centiméter átmerőjű kerekeket, a rollerek használóinak pedig kötelező bukósisak-viselést szabnák meg. Szigorításképp pedig kikötnék, hogy az elektromos rollereket csak 16 évesnél idősebbek használhassák, valamint megtiltanák, hogy a járművet gyalogúton, illetve ittasan vezessék.

Forrás: Magyar Nemzet, mfor
Fotó: Pixabay

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Pálinkás Pál
roller a játszótérre való, nem a forgalomba...
Aki Én
Sosem értettem mit keres a gyermekjáték az utakon.
Talán még az átlag bringásnál is idiótábbak.
almalibre
Ez az eszköz, a biztonság hamis érzetét adja. Nagy sebességre képes, de paramétereinél fogva veszélyes. Ahol elterjedt már, nagy baleseti statisztikákat termel. Jó irány a használatának szabályozása.
Qqberci
LézerJankó már a KRESZ-hez is elkezdett érteni? Mikor lézerblokkolóval közlekedett, meg amikor az autópályán halálra gázoltak egy ájult nőt, akkor még nem volt ennyire "szagértő"...
Aki Én
@Maccska: ...az utakon nem az. A forgalomban a pöttyöslabda sem játék.
De, hogy kerülhet oda?
Emmersson71
Révedező Március el van tévedve a saját területén!
Azt mondja: "Ha az összes elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak minősítenénk át, akkor a rollermegosztó cégek lehúzhatnák a rolót."

- Okoska! Nem kell átminősíteni, mert - elviekben a szabályok szerint - ma is annak minősülnek!

"Ha a vezető a pedál tekerése nélkül – már ha van rajta egyáltalán pedál –, kizárólag a motor erejét használva halad a járművel, akkor már nem kerékpárról van szó. Az a jármű segédmotoros kerékpárnak minősül, és jóval szigorúbb szabályok vonatkoznak rá: kell hozzá jogosítvány, bukósisak, kötelező biztosítás és – a biciklisekkel ellentétben – egy korty alkoholt sem ihat a vezető. Az ilyen „kerékpárszerű” járművet onnan ismerheted fel egyszerűen, hogy gázkar van rajta, és akkor is halad, ha csak pihenteted a lábadat a pedálon.

Ezek a segédmotoros kerékpárnak minősülő járművek leginkább az idősek körében népszerűek. Ám gyakran sem ők, sem a családtagjaik nincsenek tisztában azzal, hogy a jogszabály szerint nem elektromos kerékpárt vezetnek. Az a tapasztalat, hogy a rendőrség nem szokott csak emiatt büntetni, ám ha történik egy baleset, amelyben egy ilyen jármű sofőrje is érintett – akár vétlen félként –, akkor általában nem ússzák meg a felelősségre vonást amiatt, hogy bicikliként használták a segédmotoros kerékpárt."

Egyszerűbben: Ha Mari néni Hátsópusztán az Auchanban vásárolt gázkaros ebike* nyergében nem ad elsőbbséget, akkor azért megkérdik tőle hivatalosan, hogy "jogosítvány, bukósisak, kötelező biztosítás?". És még a Dianás cukrot is megszívhatja...

* A pedelec rendszerű ebike nem segédmotor, hanem kerékpárnak számít, mert csak a pedál taposásakor segít a motor!
Péter2
@Emmersson71: 2016 Kuria döntése , alapján ami mai napig van érvénybe , elektromos , vagy belsőégésű motorral rendelkező 2 kerekű jármű kerékpárnak minősül , amin van gázkar , de viszont 300w vagy kevesebb a teljesítménye , és a tervezett maximális sebessége nem haladja meg a 25 k/h sebességet ,a Kuria épp azért hozta ezt a döntést , hogy a gázkar ne legyen probléma , így van uniós jogharmonizáció , amúgy ezek a gépek mindegyike rendelkezik COC tanúsítvánnyal .
Emmersson71
@Péter2: Na..a Kúria akkor menjen a pichába!
justhpeter
Lázár már nem csak a NER analfabétája, mára már a Nemzet Analfabétája címre is rászolgált.
Péter2
@Emmersson71: Mindegy hova megy a Kuria , Amit írtam a kerékpár meghatározásáról az a jelenlegi hatályos törvény , ezért akarják a rollert is kategorikusan limitálni , lehet gázkar , teljesítmény 300w nál nem több , és max 25 km/h mert vannak olyan rollerek amik motorja 1-3- kw az már eléri a 100 km/ h sebességet sőt még föle is lehet , ezeket nem akarják , hogy vezetői engedély nélkül hajtsák közterületen , viszont ha vezetői engedéllyel hajtják , akkor már főúton is hajthatja , az alkategóriát meg csak kerékpárúton így kevesebb lesz a nagyobb sebességgel haladók balesete , mert nagyobb lesz a tere a használatra . Amúgy a mai modern versenykerékpárok , kényelmes tekeréssel bőven 40 km/h fölött mennek , nekem is van , új is meg régi is , a régivel is lehet 40 fölé tekerni , de az fárasztó , az ujjal észre sem veszem , de én inkább motorozom , nekem 750 köpcenti fölött kezdődik .

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.