Rekkenő hőség van a 3-as metrón a fővárosban, mivel a kocsikon nincs klímaberendezés. A hőt azonban az utóbbi időben még növelte valami, amin most korrigált a BKV.

Nem kérdés, hogy Budapesten a 3-as metrón van a legmelegebb, az utasok nap mint nap kénytelenek szembenézni ezzel a hőségben.

Most azonban a Metróért Egyesület közösségi oldalán arról számolt be, hogy július 17-én üzemkezdetkor visszakapcsolták az úgynevezett rekuperációt – tudatta a telex.hu.

A rekuperáció azt jelenti, hogy a lassítások által termelt áram hálózatba visszatáplálásának hiánya – amelynek következtében eddig a szerelvény alól bődületes hőség jött és az utasoknak így kellett utazniuk az amúgy is komoly kánikulában.

Kiderült: ezért főlünk még jobban a 3-as metrón

Már kevésbé van meleg a klíma nélküli 3-as metrón – Fotó: Youtube

Ha nincs rekuperáció, a keletkező áramtöbblet a metrókocsik alján található nagyméretű ellenálláson izzik el, kvázi hősugárzó-hatást kiváltva. A jelenség az alvázra szerelt ellenállás fölötti részeken extrém mód megnövelte a metrókocsi hőmérsékletét – írta a telex.hu.

Hogy a rekuperáció visszakapcsolása miért csak most történt meg, arra Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője adott választ. Mint mondta, annak idején, amikor a felújított/újragyártott orosz metrószerelvények megérkeztek, már korszerű áram-visszatáplálást építettek ezekbe.

Azonban a metróalagút felújításakor a régi automata vezérlőrendszer (AVR) lecserélésére már nem volt pénz és a két rendszer – mint kiderült – nem mindig működik együtt megfelelően.

Megtörtént, hogy az áram-visszatáplálás többletárama néha pár méterrel továbblökte a kocsikat fékezéskor az állomásokon, ezért 1 éve ki is kapcsolták – tudatta a telex.hu.

A BKV információi alapján valóban okozott problémákat korábban a rekuperáció, ezért kikapcsolták és igyekeztek összehangolni a két rendszert.

A tesztelés július 17-én került olyan fázisba, hogy a rekuperáció visszakapcsolható lett.

A BKV egyik vezetője elmondta, hogy jelenleg tesztelik a beállításokat, de a rekuperáció mostmár marad. Vagyis a mostani 32-34 foknál már nem lehet melegebb a metróban.

Úgy véli, a 42,3 Celsius fokos csúcshőmérsékletet pár napja a még működő ellenállás közelében mérhették, a metrókocsikban átlagosan azért nem volt ennyire nagy a hőség – írta meg a telex.hu.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Dr. Proktor
Csak gratulálni tudok az illetékeseknek! Ilyen drága energiaáraknál fűteni a nyárban - nem penge észre vall...
jáger laszló
1 +oldás azért van
Utazz busszal,vagy villamossal!
csak ennyi
barátilag
J.L.
Dr. Proktor
@KisTehen: Nem Tarlós intézte a beszerzést?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.