Hídnak ütközött vasárnapra virradóra Bajorországban a Duna-Rajna-Majna csatornán egy szállodahajó, a bajor rendőrség szóvivője szerint a balesetben két ember meghalt, és mindketten magyar állampolgárok voltak.

Az áldozatok a hajó legénységéhez tartoztak, egyikük 33, a másik 49 éves férfi volt. A német média híradásai szerint az ütközés következtében teljesen összeroncsolódott a hajóparancsnoki kabin és a legénység két magyar tagja a kabinroncsba szorulva halt meg.

A híradások szerint a főként észak-amerikai országokból érkezett utasok közül nem sérült meg senki, vasárnap reggel valamennyiüket partra szállították. Az érintett csatornaszakaszon a hajó kimentéséig leállították a hajóforgalmat. A Bayerischer Rundfunk német közszolgálati adó híradója szerint emiatt vasárnap több folyami kirándulóhajó is vesztegelt a baleset helyszíne közelében.

Hírügynökségi jelentések szerint a két áldozat közül az idősebb férfi a kapitány képviseletében felhatalmazással rendelkezett a hajó vezetésére, a másik matróz volt.

A hatóságok abból indulnak ki, hogy mindketten a szolgálati beosztásnak megfelelően tartózkodtak a hajóparancsnoki kabinban, amely teljesen összeroncsolódott, amikor a hajó hajnali fél kettő körül egy vasúti hídnak ütközött Erlangen Frauenaurach nevű városrészénél – mondta az MTI-nek Michael Petzold, a Közép-Frankföld (Mittelfranken) nevű bajorországi közigazgatási egység rendőrkapitányságnak szóvivője.

Hozzátette, hogy az áldozatok személyazonosságának megállapítására irányuló eljárást vasárnap délelőtt befejezték és kapcsolatba léptek a müncheni magyar főkonzulátussal.

Ezt megerősítette az MTI-nek Kovács Ferenc konzul, aki hangsúlyozta, hogy minden segítséget megadnak az eljárás folytatásához, szükség esetén akár a helyszínen is.

A baleset éjfél után másfél órával történt. A Budapestre tartó kirándulóhajó utasai ekkor már aludtak. A baleset okát egyelőre nem sikerült megállapítani. Egy rendőrségi szóvivő azt mondta: a jelek szerint nem engedték le idejében a hajó parancsnoki kabinját. Egyelőre nem tudni, hogy a balesetet emberi mulasztás, műszaki hiba, vagy esetleg a kettő kombinációja okozta-e – tette hozzá a szóvivő.

Az Egyesült Államokban bejegyzett Viking River Cruises utazási társaság Budapestre tartó szállodahajóján 181 utas és 49 fős legénység tartózkodott. Az utasok az ütközés után még négy órán át a hajó fedélzetén voltak, kimentésük reggel hatkor kezdődött. Mintegy kétszáz fős mentőcsoport vett részt az evakuálásban. A hajó oldalához a partról egy pallót illesztettek és ezen keresztül vezették ki az utasokat. A turistákat autóbusszal egy közeli településre vitték.

A Viking River Cruises egyik szóvivője közölte: munkatársaik Nürnbergben tartózkodnak, hogy a helyi hatóságokkal együttműködve fényt derítsenek a baleset részleteire. Az utasok választhatnak, hogy hazatérnek vagy pedig egy másik csoporttal folytatják az útjukat.

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

volvós
"...Az áldozatok pontos beosztása még nem ismert, de a hatóságok abból indulnak ki, hogy legalább egyikük felhatalmazással rendelkezett a hajó vezetésére,..."

Na ez igy nem egyértelmü !!! Talán a hajónapló adatai szerint kapitány volt, vagy
szakács?? A nyomozó hatóság egyértelmüen kell hogy tudja, mit keresett a
parancsnoki hídon , volt-e jogosultsága a hajó vezetésére, stb..!!!
Amugy részvétem az áldozatok hozzátartozóinak !
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Peller Anikó
Sötét volt és a kapitány hiányában nem vették észre a nagy sebességgel közeledő vasúti hidat és mivel nem fértek el alatta fel kellett volna venni még pár ezer utast a merülés miatt de éjszaka lévén nem volt jelentkező a híd alatti utazásra. A szakács meg lehet azt sem tudta hogyan kell leemelni a tornyot hirtelen. Így jártak.
volvós
@Peller Anikó: 11:28

Emöke Erdélyböl !! Mitöl vagy ennyire rosszindulatu gonoszlelkü??
Kérdem, ha a közvetlen hozzátartozód halt volna meg, akkor is igy
jópofizol ??? Kicsit " büdös " a kommented ...:-(
Gedeon74
@karma1: Ezeken a hajókon egy kapitány, egy kapitány-helyettes, egy gépész, és 2-3 matróz van. A hajót csak a kapitány és a helyettese vezetheti, éjjel egy matróz kötelezően van a vezető mellett. Egyébként csak a hazai híradások emlegettek matrózokat.

Sok hajónak van leengedhető kapitányi fülkéje.

2009-ben volt hasonló baleset, az MS Amadante fülkéjét tolta le egy híd, de ott nem volt halálos sérülés. Egyébként sokszor ki van centizve az átférés, ilyen szakaszokon a fedélzet is le van zárva.

Hogy itt mi ment ennyire félre, az majd gondolom kiderül a vizsgálatból.

Részvétem a hozátartozóknak.
karma1
@Gedeon74: Koszonom a magyarazatot. De ez sajnos mar nem hozhatja vissza ezt a ket embert. Reszvetem a hozzatartozoke...
levarosbukta
@volvós: Most miért bántod? Elsőre nekem is az jutott eszembe hogy mekkora balf@szok lehettek. Gondolom nem először jártak arra, tudták hogy csak úgy férnek el a híd alatt ha leeresztik a fülkét. A fülke leeresztésnek is meg vannak a szabályai. Ha betartják semmi baj. Ha pedig rossz volt az automatika azt jóval előbb észre kellett hogy vegyék mivel a fülke nem úgy ereszkedik le hogy huppsz, hanem szépen centiről centire. Láttam már ilyet. Lett volna idő bőven még a hajót is megállítani, a fülkéből való kimenekülésre meg bőven. Feltéve ha egyáltalán ébren voltak.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.