A magyar kormány párbeszédet kezdeményez az Opel német autógyártó társasággal és új tulajdonosával, a francia PSA csoporttal, hogy fenntartsák és tovább bővítsék magyarországi kapacitásukat, a szentgotthárdi gyárat – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az MTI-nek az Opel vezetőivel a társaság rüsselsheimi központjában folytatott megbeszélése után.

A miniszter telefonon adott nyilatkozatában kiemelte, hogy folyamatos konzultációra lesz szükség a kormány és az új tulajdonosok között, és erre "teljes nyitottság és készség" mutatkozik az Opel részéről.

A Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA tiszteletben tartja az előző tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) által korábban kötött szerződéseket és megállapodásokat, de minden további fejlesztési tervet áttekintenek, a vonatkozó döntéseket később hozzák meg – mondta Szijjártó Péter.

A szentgotthárdi üzem az Opel legnagyobb európai motorgyára, ahol tavaly rekordot jelentő 630 ezer motort állítottak elő, és a társaságnak rendkívül pozitív tapasztalatai vannak Magyarországról – húzta alá a miniszter, felidézve, hogy az első Opel Astra 25 éve gördült le a gyártósorokról.

A magyar kormány által a versenyképesség növelésére tett intézkedések, köztük az adócsökkentések és a műszaki képzés fejlesztése segítség ahhoz, hogy az Opel számára Magyarország továbbra is versenyképes termelési bázis legyen. A kormány az eddiginél is szorosabbra fűzi a kapcsolatot a társasággal és új tulajdonosával a termelési kapacitás fenntartása és további bővítése érdekében – tette hozzá a miniszter.

Magyarország elsőrendű érdeke az ipari termelés 30,5 százalékát kitevő autóipar folyamatos bővülése, ezért a kormány "minden segítséget és támogatást megad" ahhoz, hogy az Opel továbbra is versenyképes körülmények között tevékenykedhessen Magyarországon – mondta a külgazdasági és külügyminiszter.

A szentgotthárdi üzem felépítéséről szóló megállapodást 1990 júliusában írták alá a magyar kormány és az Opel képviselői. A személyautó-gyártás Szentgotthárdon 1992 és 1999 között folyt, 80 835 Opel Astra és 4404 Vectra készült a jelenleg 1200-nál is több embert foglalkoztató üzemben.

Az első magyar Opel Astrát Antall József akkori miniszterelnök kormányozta le a gyártósorról 1992. március 13-án.

A telephelyen ezzel párhuzamosan motorok és hengerfejek is készültek az Opel modelljeihez. A fejlesztések folytatásaként 2012-ben felavatták a világ egyik legkorszerűbb, rugalmas motorgyárát, amellyel a magyarországi beruházások értéke már 1,4 milliárd euróra emelkedett.

Motorokból 1992 júniusától 2016 végéig több mint kilencmillió készült, hengerfejből pedig 1997 óta közel hétmillió.

(MTI)

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Perwool
Hmm, szorít a nyakkendő Peti? Ugye, hogy nem kellene odaszarni ahonnét eszünk?Nem kellene baszogatni a multikat, nem kellene az oroszlán bajuszát húzgálni. De, ti most sem gondolkodtok, most akarjátok a parkoló adót az oroszlán torkán lenyomni. Baj lesz!!!
Ha egy nap hirtelen minden germán cég itt hagyna minket, másnap jegyre lenne a villanyáram is. (Amit a birkamenet állítana elő mókuskerékben.) Itt maradnánk saját gazdaság nélkül vegetáló Orbániában.Nektek nem tűnt fel, hogy a magyar ipar /-:)/ teljesítmény mutatói teljesen együtt mozognak a német autógyárak mutatóival? A dübörgő magyar gazdaság több mint 50%-át német multik (Főleg az autóipar.) adják.Multik nélkül itt holnaptól jönne szépen a középkor és egyetlen munkalehetőséged az lenne, hogy valamelyik Fideszes földbirtokoshoz elszegődni cselédnek. Jó lenne, ha befejeznétek a multik baszogatását! Látod mi lesz a következménye! Előbb-utóbb itt hagynak bennünket, átpakolnak mondjuk Romániába.
Perwool
Hmm, szorít a nyakkendő Peti? Ugye, hogy nem kellene odaszarni ahonnét eszünk?Nem kellene baszogatni a multikat, nem kellene az oroszlán bajuszát húzgálni. De, ti most sem gondolkodtok, most akarjátok a parkoló adót az oroszlán torkán lenyomni. Baj lesz!!!
Ha egy nap hirtelen minden germán cég itt hagyna minket, másnap jegyre lenne a villanyáram is. (Amit a birkamenet állítana elő mókuskerékben.) Itt maradnánk saját gazdaság nélkül vegetáló Orbániában.Nektek nem tűnt fel, hogy a magyar ipar /-:)/ teljesítmény mutatói teljesen együtt mozognak a német autógyárak mutatóival? A dübörgő magyar gazdaság több mint 50%-át német multik (Főleg az autóipar.) adják.Multik nélkül itt holnaptól jönne szépen a középkor és egyetlen munkalehetőséged az lenne, hogy valamelyik Fideszes földbirtokoshoz elszegődni cselédnek. Jó lenne, ha befejeznétek a multik baszogatását! Látod mi lesz a következménye! Előbb-utóbb itt hagynak bennünket, átpakolnak mondjuk Romániába.
papa.49
@Perwool: Jól látod, de ezek a ,,félig se emberek,, ezt nem tudják a káposztalevükkel felérni!!!
1magyar
@Perwool: De ha egy nap egyetlen magyar dolgozó se menne be dolgozni, akkor is bajban lennének a germán cégek.
Perwool
@1magyar: Azért nem kellene elvárni az autógyáraktól, hogy nyugati béreket fizessen. Mert akkor minek dolgoztatna itt?Ha nem mennének be egy nap, többet nem is kellene bemennie, fogná magát a gyár és átpakolna egy másik országba, ahol dolgoznának annyiért, amennyit itt fizetnek a dolgozóknak. A másik a magyar állam miért nem emeli a közmunkabért...miért nem emeli 160 nettóra a minimálbért?
A multi 2-szeresét fizeti a nagy magyar átlagnak..szóval a gonosz multi mantrát hagyni kellene...
1magyar
@Perwool: Igazad van,csak az a baj, hogy ha a kormány emeli a minimálbért akkor a magyar vállalkozók bedöglenek. Nem azt mondom, hogy annyit fizessenek mint otthon, de legalább a felét.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.