Magyarország tengeri kikötőt és kijáratot létesít az olaszországi Triesztben a magyar vállalkozások számára, az erről szóló megállapodást pénteken írták alá – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Triesztben.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az olasz parti őrség hajóján Trieszt kikötőjében 2019. július 5-én. Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében. MTI/KKM/Burger Zsolt
Szijjártó Péter Matteo Salvini olasz belügyminiszterrel közösen tartott sajtótájékoztatóján elmondta,
Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében.
A vámszabadkikötőben majdnem 100 millió eurós infrastrukturális beruházást is terveznek, hogy a magyar vállalkozások innen bonyolíthassák le exporttevékenységüket, amely várhatóan mintegy kétmillió tonna, avagy 78 ezer konténer lesz évente – ismertette a miniszter.
Kiemelte, hogy
a kikötőről aláírt megállapodás az elmúlt évek egyik legfontosabb szerződése, amely stratégiai fontosságú a magyar vállalatok és Magyarország számára.
A megállapodással új fejezet kezdődik a magyar-olasz kapcsolatokban, a két ország közötti együttműködés pedig még soha nem volt ilyen bíztató – fogalmazott Szijjártó Péter.
Szijjártó Péter kitért arra is, hogy Olaszország az ötödik legnagyobb kereskedelmi partnere Magyarországnak, és egyben az ötödik legfontosabb beruházó Magyarországon, 700 olasz vállalat több mint 15 ezer munkavállalót foglalkoztat.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Zeno D'Agostino, a kikötő vezérigazgatója a trieszti kikötőben 2019. július 5-én. MTI/KKM/Mitko Sztojcsev
Matteo Salvini azt hangsúlyozta, hogy a "fejlődés irányába nyitnak kikötőket", és olyan együttműködési megállapodásról van szó, amely kiemelten hozzájárul az olasz gazdaság növekedéséhez.
A politikus elmondta, hogy Szijjártó Péterrel folytatott tárgyalásán beszéltek az energetikai területről, mezőgazdasági és élelmiszeripari együttműködésről, közös védelmi elgondolásokról. Hozzátette, hogy tárgyaltak nagy infrastruktúrális együttműködésről, amelynek keretében Magyarország együttműködik Olaszországgal. Energetikai útvonalakról is beszéltek, amelyek szintén független összeköttetést biztosítanak a két ország között. Salvini úgy vélekedett, hogy ezek gazdaságilag Trieszt városa számára is nagyon fontos lépések, Magyarország gazdasága pedig kibontakozóban van és "erős fejlődési útvonalon" halad.
Salvini elmondta, hogy péntek délelőtt felhívta Bostjan Poklukar szlovén és Davor Bozinovic horvát belügyminisztert, mert nyitott kikötőket szeretnének, nyitott határokat, amelyek a gazdagságot erősítik.
Salvini elmondta azt is, hogy Friuli-Venezia Giulia tartomány kormányzója, Massimiliano Fedriga szeptemberben ellátogat Magyarországra, ahova ő is igyekszik elkísérni a kormányzót.
Forrás: MTI
71 hozzászólásarrow_drop_down_circle
.
----- Interneten árulnak horvát szigeteket
.
24.hu/kulfold/2019/07/04/elado-sziget-horvatorszag-thaifold/
.
Lesz itt még NAGYMAGYARORSZÁG, itt, ott vásárolnak orrba szájba ezt, azt amat a NEMZET csóróKÁI!.
.
----- Külföldi sajtó: Orbán "nagy Magyarországról" álmodik
.
civilhetes.net/kulfoldi-sajto-orban-nagy-magyarorszagrol-almodik
.
Eddig minden RÉMÁLMA teljesűlt, még az is, amelyet majdan álmodik az, aki vályogházból indult el Pöstre szerencsét próbányi!
,
------ Nem lesz szlovén-magyar közös építésű vasútvonal
.
24.hu/kulfold/2019/01/17/szlovenia-koper-vasut/
.
"""A korábbi tervek szerint Budapest 200 millió euróval támogatta volna a projektet. Cserébe a magyar kormány azt kérte, hogy a koperi kikötő és az oda vezető vasútvonal fejlesztésében magyar vállalatok is komoly szerepet játszhassanak,
mivel a koperi a magyar vállalatok által leginkább használt kikötő. Ezt azonban csak Miro Cerar volt miniszterelnök pártja (SMC) támogatja."""
.
Úgy tűnik, hogy a KOPERI KIKÖTŐ zsibi nem jött össze, vagy két kikötője lesz a SZAKBARBÁROK segítségével az országnak, de az még talány, hogy cuccolják oda a szállítmányokat!
.
Félelmetes az, amikor HOZZÁ NEM ÉRTŐK kötnek bármiféle üzletet, politikai céljaik elérése céljából is!
index.hu/gazdasag/magyar/2011/10/19/orban_a_magyar_gazdasag_egy_gyorsnaszad/
.
hvg.hu/kkv/20190705_Kina_remeli_a_BelgradBudapest_vasutvonal_utan_utakat_hidakat_es_energatikai_projekteket_is_megvalosit_Magyarorszaggal
.
"""A 2400 év alatt megtérülő beruházás után a kínaiak további lehetőségeket látnak az együttműködésben.
A Budapest-Belgrád vasútvonal kiépítése a Kína és Közép-Európa közötti együttműködés zászlóshajójaként indult, de több lett ennél, kiderült, hogyan tud Európa együttműködni Kínával, de az is, hogyan tudnak a közép-európai országok egymással együttműködni, mondta Palkovics László innováció és technológiai miniszter Belgrádbn, a vasútvonal fejlesztésével foglalkozó magyar-szerb-kínai munkacsoport ülését követő sajtótájékoztatón.'""(...)
.
Akkor, amikor
.
---- Tíz magyar vasútvonal, ahol egy csiga zavarba hozná a vonatot
.
24.hu/belfold/2018/07/30/mav-lassu-vonatok-menetido/
.
NoMÁLIS, hogy "csak" egy, két SZAKBARBÁR áll a vártán!
részére,akiket most aranyosan mint vállalkozók határoznak meg? Azonban az is lehet,hogy
afrikai bevándorlók szabad magyar területre léphetnek majd itt (természetesen busás áron)?
Aztán amikor összeomlik az ország,a patkányok innen hajóznak melegebb vizekre?
A jóltájékozottak biztosan tudják a kikötő méreteit...a szélességét tudom, engem a merülési mélység érdekelne...mert nagyon nem mindegy mekkora hajó tolathat be a rakodófalhoz...
,,A zenyém!"
:D
Most keresnek egy teherbíró 3XL méretű fehér lovat az illetőnek! :-))
De lölőke hajójának biztos jó lesz.
Egy olyan kikötöben, ahol eddig is bárki ott lehetett.
Olaj- gáz kikötő nem lehet mert annak komoly technikai feltételei vannak, a konténer
Kínáből Pireuszon át jön avagy mi a lószerszámért építünk arra vasutat?
Mire a szükséges térbeton, különféle raktárak, kiszolgáló épületek daruk ,targoncák tehát minden összejönne, kiderül, hogy az egész egy ordas nagy kamu, és szimpla lopás .
.
--- Visszatérnének-e a fiumeiek Magyarországhoz? Megkérdeztük őket
.
www.youtube.com/watch?v=XvEBVyC3I08
.
A KAPRJ kurtácsKÁK visszatértek! Nem csak ide, mindenhova bevásárolják magukat, netán annak reményében, hogy megvalósul a VÁSOTOVA gyermekkori, vagy milyen álma
.
----- Külföldi sajtó: Orbán "nagy Magyarországról" álmodik
.
civilhetes.net/kulfoldi-sajto-orban-nagy-magyarorszagrol-almodik
.
A bugyiárusok tanulhatnának tőle/lük!
@Eriksson: ez a befektetés sosem térül meg ,max. 1-2 magyar yacht tulajdonosnak ócssóbb lesz a "parkolás" !
Szerintem legyen most a Lörinc, az mindenhez ért...
De nem lehet egyszerre sokat vásárolni, mert ott is rendeletek, jogszabályok vannak, de inkább odafigyel ilyenekre a közvélemény. Majd fokozatosan lehet bővíteni, amikor már csak kisbetűs kommentárokban közlik a helyi újságok...
az Adriára",aztán szép lassan a többi! Az öreg kínai szerint: "Minden nagy menet is az első lé-
péssel kezdődik!"
Új hozzászólás