Új szabályokat vezetnének be a sofőrökre egy készülőben lévő EU-s módosítás szerint. Ennek értelmében, ha valaki 70 év felett is meg szeretné tartani a jogosítványát, bizonyos teszteket meg kell ismételnie – ezzel igazolva, hogy alkalmas a vezetésre. Az EU célja, hogy 2050-re egy halálos baleset se történjen az utakon. A terv az, hogy 2030-ra a felére – kevesebb mint 10 ezer – csökkentik a halálos balesetek számát. Egyes adatok szerint ugyanis 2022-ben valamivel több mint húszezre haltak meg az utakon Európában. Szlovákiában egyébként a 65 év feletti sofőröknek ötévente kötelező az orvosi vizsgálat. Németországban egy-egy baleset után is kötelezhetik a sofőrt alkalmatossági tesztre. Dániában a 75 év felettieknek orvosi igazolás kell, 80 év felett pedig évente kérvényt kell benyújtaniuk a vezetéshez.. Spanyolországban 65 év felett ötévente kell megújítani a jogsit, Nagy-Britanniában 70 év felett háromévente, de ott még egy kérvényben fel is kell tüntetni minden egészségügyi...

Forrás: ripost.hu
Feltöltő: Emmersson71
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
SÍva
Olvastam erről de abban csak a motorkerékpárt vezetőkről volt szó! Tévedés azt hinni, hogy a 70 évesek okozzák a balesetek nagyrészét! Nem vitatom, hogy ebben a korban már azért akadnak egészségügyi problémák amelyek akadályozzák a vezetés milyenségét de azért ez túlzás.
Emmersson71
@SÍva: Nyilván nem a 70 év felettiek okozzák a balesetek nagy részét, hiszen létszámban jóval kevesebben vannak, mint a többi korosztály! Ám a kockázati tényezők magasabbak 70 év felett, ezért indokolt lehet a sűrűbb és komolyabb tesztek, vizsgálatok megkövetelése.

Vagyis nem túlzás.
Ha én dönthetnék, minden sofőrt évente elküldenék minimum szemészetre, fülészetre és EKG-ra. Ha csak egy élet megmenekül így, már megérte!
csak úgy....
@Emmersson71: te kis optimista,hány év lenne akkor a várólista? soförök tömött sora a rendelökben..
csak úgy....
@Emmersson71: ettöl független , igazad vagyon!
amortizáltok
itt meg akkor egy HATALMAS pénzbehajtásról szól minden 5 év aztán majd csak 4 aztán 3 majd a müszakinál ugyanez maellékelve a boritékhoz a forgalmi ugye bpesten 200 nál tőbb lebukfencező vizsgahely.Pedig nekem az hogy ne csak pecsételjék hanem átvizsgálva javitva, mert akkor lesz fék, nem csálé xenos vakitás a házi égőcserékből a szembejövőkön mert ma ez este is katasztrófálisan néz ám ki . AZOK NÁL csak a forgalmival találkoznak?
Emmersson71
@csak úgy...: Versenyeznek a halak...elsőként a vitorláshal fut be, a reményhal meg utoljára :)
SÍva
@Emmersson71: Erről sajnos nem készül statisztika de szerintem megdöbbentő lenne! A balesetek talán 5 %-ában lennének érintettek! Ettől függetlenül az orvosi vizsgálat mehetne! Én hatvanat töltöttem és minden évben jelentkeznem kell szemészetre, kardiológiára. Vezetek ha kell de általában a párom vezet inkább! Ő még "fiatal"! :)
Törölt Nick
Kár ezt kihegyezni a 70 éven felűliekre. Az ittas, drogos idióták sokkal több balesetet okoznak szerintem.
Emmersson71
@Törölt Nick: Nincsen ez "kihegyezve" senkire, épp csak most ezt a korosztályt ellenőriznék jobban. Nyilván van némi alapja...
Az ittas és vagy drogos sofőröket nem orvosi ellenőrzéssel lehet megfogni - bár tény, ha 3 havonta lenne vérvétel a jogosítvánnyal rendelkezőknek, sok ilyen barmot lehetne eltiltani a vezetéstől. Csakhogy az autó benzinnel (stb) megy, nem jogosítvánnyal!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.