Eddig az volt a trend, hogy kínai jűrművekhez képest kíváló minőségű európai autók taroltak Kínába, most viszont megfordult az irány. Sőt, ezzel együtt érdekes trükköket is bevezetnek a cégek.    

Javarészt kínai részegységekből szerel össze részben kínai hátterű cég elektromos autókat Lengyelországban. Így a villanyautók megkaphatják a "Made in EU" címkét. Ezzel az egyszerű trükkel változtatják európaivá az autóikat a kínaiak, írja a Haszon magazin. 

A világ harmadik legnagyobb autógyártó-csoportja a hollandiai székhelyű Stellantis ( Az ismertebb márkái:  Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Fiat, Jeep,  Opel és a Peugeot). Ez az óriáscég alapított közös vállalatot a kínai Leapmotorral, majd kezdtek villanyautók gyártásába a lengyelországi Tychy-ben a napokban. Abban az üzemben, ahol korábban például a kis Polski Fiatok is készültek.

Óriási átverés?  – Simán "átcímkézik" az autókat Lengyelországban, hogy európainak tűnjenek

Stellantis csoport márkái Fotó: Facebook/Stellantis 

Az autók nagy részegységeit Kínában gyártják. Lengyelországban szinte csak összeszerelik a villanyautókat. Viszont így a Leapmotor otthon T03 néven árult minijei megkaphatják a "Made in EU" címkét. Azzal jelenhetnek meg több európai piacon is. A Stellantis a helyszínválasztást költségtakarékossági okokkal indokolta. A tájékoztatásuk szerint a gyártási költségek Tychy-ben ugyanazon a szinten állnak, mint Kínában. 

A projekt miatt kialakult feszültség Giorgia Meloni olasz miniszterelnök, valamint a Stellantis vezetője, Carlos Tavares között, mivel az eredeti terv az volt, hogy a gyártóbázist Olaszországban alakítják ki. Azonban a felek később kiegyeztek, miután az autógyártó megígérte, növelni fogja a Fiat olaszországi gyártási kapacitásait.

Egyébként 23 százalékkal növekedett Kína autóexportja az első negyedévben, így elérve az 1,32 millió darabot a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) adatai szerint. Ezen belül a kínai márkák külföldre szállított darabszáma 40 százalékkal, 470 ezer darabra nőtt. A tisztán kínai tulajdonú autómárkák exportaránya pedig 35,6 százalékra emelkedett.

Forrás: Haszon

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Toller Béla
Semmi gond, éppen most ültek le az EU és Kín a tisztességes, hogy úgy mondjam "emberi" kereskedés elveiről megállapodni ...Hatalmas siker várható!
Nyírfa
Kína nemcsak a diktatórikus eszközei számára, hanem a gazdasága minden szegmensére is talál egy trójai falovat Európában. Így nehéz lesz a hegemóniája ellen küzdeni.
csak úgy....
még jó,hogy minden ember az életében csak 1X követ el olyan örültséget, hogy elktro autót vesz! :) - ezt egy volt elektroautó tulajtól hallottam...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.