Emeletes autópálya a városban, repülőtér Fóton és liget a Nyugatinál. A háború után nagyon másképpen tervezték a fővárost. Ha egy beszélgetés keretében felmerül a kérdés, hogy milyen régóta tervezik már az M0-ás körgyűrűt, akkor a jól informáltak rögtön rávágják, hogy bizony az első tervek 1974-ben készültek. Ez azonban nem igaz, hiszen egy, a tervezett autópályákat összekötő, autópálya-gyűrű terve már 1948-ban elkészült, az Építéstudományi Intézetben. A világháború után ez az intézet kapta a megbízást, hogy egy teljes Nagy-Budapestet érintő közlekedési és fejlesztési koncepcióval álljon elő.

Forrás: toretro.blog.hu
Feltöltő: RonaGyuri
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
Nem autópálya, máshol van is

ráadásul az M0 story nagyon sántít

A derék indexesek szeretnek – főleg a vekekésekkel történeteket mesélni, amiknek kevés köze van a valósághoz.
„Ha egy beszélgetés keretében felmerül a kérdés, hogy milyen régóta tervezik már az M0-ás körgyűrűt, akkor a jól informáltak rögtön rávágják, hogy bizony az első tervek 1974-ben készültek. Ez azonban nem igaz” – ezzel kezdik a „Az M0-ás tervei 1948-ból” című postot.
Nos ezzel kapcsolatban azt találták mondani, hogy: „a tervezett autópályákat összekötő, autópálya-gyűrű terve már 1948-ban elkészült, az Építéstudományi Intézetben”, ami nagyon mellé ment
48-ban az ÉTI-ben???
M0-ás vs. városi körút???
Ami pedig a valódi M0-át illeti a 74 tényleg nem stimmel. Lévén 71-ben a nagy autópálya-hálózat projekt részeként egy ilyen terv elkészült, s ráadásul lényegében a megvalósult nyomvonalon! =))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.