A világ alakulásának különös fintora, hogy az élet bármely területén párhuzam vonható magánszféránk érzelmi vonulataival, s nincs ez másként a műszaki alkotások tekintetében sem. De vajon az új Hyundai Santa Fe lehet igazi szerelem, vagy csak egy egyszerű futókalandra alkalmas? Tesztünkből kiderül...

Forrás: autopult.hu
Feltöltő: AutoNews
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Faster911
Ami engem illet. még feleségül is elvenném. ;-) Biztosan halkabb a nejemnél...
Zsoel
Már megint egy automata váltós dízel traktor!... Rendes autókat nem lehetne tesztelni?
Pilóta
@Zsoel: 16:50
Szerintem Te nem ismered a korszerű dieseleket és automata nyomatékváltókat:-)
Zsoel
@Pilóta: A legkorszerűbbeket biztosan nem, mivel nem vagyok sem autófejlesztő, sem autós újságíró, hogy naponta ilyeneket tesztelgetnék. De a múltkor a Citroënnél már kifejtettem, hogy próbáltam már egy-két motor-váltó kombinációt, és bár semmi kifogásom amúgy a dízelek meg az automata váltók ellen, de egyszerűen vannak bizonyos alapelvek, amelyekből nem engedek. Számomra az AUTÓ benzinmotoros, és kézi sebességváltós. Punktum. :)

(Nem szeretem a nyomatékváltó kifejezést. Tudom, hogy műszakilag ez lenne az indokoltabb elnevezés, de a "sebességváltó" már annyira meggyökeresedett a magyar nyelvben, hogy kár bolygatni, én nem erőltetem a használatát. Olyasmi ez, mint a sárgarigó, mert igazából az sem rigó, hanem málinkóféle, mégis sárgarigónak ismeri el a szakirodalom.)
Pilóta
@Zsoel: 17:04
Ha megengeded, én maradok a nyomatékváltónál:-)
Pilóta
@Zsoel: 17:10
Nyilván annak is megvan az oka, hogy nyomatékváltóról beszélnek, - természetesen:-)
Zsoel
@Pilóta: Írtam fent, hogy tisztában vagyok ezzel. De a nyelv olyan, hogy sokan beszélik, és vannak olyan elemei, amelyek bár hibásak, mégis közmegegyezés alapján elfogadottak. Felhoztam rá a sárgarigós példát, de lehetne sorolni még hasonlókat.
Aztán végül is nem olyan hülyeség a sebességváltó kifejezés sem; elvégre a nyeles tengely (motoréval megegyező) fordulatszám-tartományához képest a váltómű igenis vált(oztat)ja a kardántengelyt hajtó karima vagy a féltengelyek fordulatszám-, és ezzel együtt szögsebesség-tartományát, nem igaz? :)
AutoNews
Hm, hát úgyszólván ez tipikusan az az autó, amihez inkább a dízel illik. Más piacokon egyébként van hozzá 2.4-es és 3.3-as benzines is, csak ezek a kereslethez igazodva hazánkba be sem tették a lábukat. Nem csoda: előbbi lassabb és 3 literrel fogyaszt többet, a másik gyorsabb, de még a gyári adat szerint is nyaldossa a 10 literes vegyes átlagot. No, kis hazánkban meg decilitereken, légellenálláson és a gumik gördülési ellenállásán folyik a vita - tankolni már nem szeretünk.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.