A Facebook önkiszolgáló reklámvásárló felületén már nem lehet antiszemita témájú érdeklődési körök alapján szűrni a reménybeli célcsoportotokat.
Ettől a héttől kezdve a Facebookon antiszemita tartalmakat hirdetők sajnálatos módon már nem tudják olyan pontosan megcélozni a célközönségüket, a Facebook ugyanis már nem teszi lehetővé, hogy a személyre szabott hirdetésekkel könnyedén meg lehessen találni a náci célcsoportjukat – írja a Fortune.com.
Eddig nagyon jól jött például a hirdetések targetálásakor, hogy a reménybeli hirdetők az érdeklődési körök alapján szűrhették a potenciális célpontjaikat, így érdemes volt azokat célozniuk, akik a "Zsidógyűlölők", a "Hogyan tették tönkre a zsidók a világot", vagy a "Hogyan égessük el a zsidókat" témák iránt mutattak érdeklődést. A ProPublica nevű nonprofit szervezet szúrta ki az ilyen kategóriákat a Facebook önkiszolgáló hirdetésvásárló felületén, és 30 dolláros hirdetési keretből gyorsan tesztelte is a saját tartalmaival.
Működtek
Az antiszemita csoportosítású kategóriákat ugyan nem ember alkotta, hanem algoritmusok hozták létre, de a jelek szerint nem véletlenül: volt is rájuk 2300 érdeklődő hirdető.
A ProPublica felfedezésére reagálva a Facebook azonnal közleményben reagált, mondván, azóta már kivették a lehetőséget hirdetési felületükből, hogy ilyen és ehhez hasonló érdeklődési körökre lehessen reklámokat célozni.
Fotó és címlapkép: Pixabay / OpenClipart-Vectors CC0
2 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás