Egy új fejlesztésnek köszönhetően az autó csak akkor engedné beindítani a motort, ha a sofőr nem ittas.

Legtöbbször három okra vezethetőek vissza az autós balesetek: gyorshajtás, telefonhasználat és ittas vezetés. Ez utóbbit szűrheti ki egy amerikai fejlesztés – a munka már 2008-ban elindult és az amerikai Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal néhány éve be is mutatta az első (világelső) olyan prototípust, amelyet már egy fejlett alkohol-érzékelő eszközzel szereltek fel. Tavaly év végére eljutottak a tesztekig, Virginia államban vizsgálták a rendszer működését a gyakorlatban. Az adatok értékelése jelenleg is zajlik.

A DADSS egy alkoholszondán, valamint egy érintésérzékelőn keresztül igyekszik megállapítani, mekkora lehet az autós véralkoholszintje. Ha bármelyik magasabb a kelleténél, az autó egyszerűen nem indul be.

A 2018 szeptemberében kezdődött tesztidőszak során a flottás autókba beszerelt DADSS-sel összesen 4217 órán át közel 70 ezer kilométert tettek meg a sofőrök, miközben 22 770 lélegzés adatait elemezte ki a rendszer.

Címlapkép: YouTube

(hvg.hu)

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

vacsi
@Horizont: Így igaz: az ilyen egy potenciális gyilkos, és mégis, a bíróság a részegséget, bekábítózott állapotot, stb. mentő körülménynek tekinti!
namihami
Régóta ezzel a berendezéssel kellene gyártani a kocsikat.
@Horizont: Egy olyan dobozba kell beszerelni, amit a hatóság leplombálna és a rendőr, egy közúti ellenőrzés esetén azonnal láthatja, ha hozzányúltak. Műszaki vizsga esetén dettó. És akkor ott helyben jogsi ugrik, rendszám leszerelve.
lópicigáspár
Ez egy igen labilis rendszer, rengeteg kérdőjellel! Távol álljon tőlem, hogy támogatnám az ittas vezetést, sőt elítélem! DE! Mi van akkor, ha vészhelyzet alakul ki és a rendszer meghibásodik és nem indul a kocsi? A tervezők fogják fizetni a károkat? A potenciális gyilkosok első sorban a gyorshajtók, a hullafáradtan volán mögé ülők és majd a sokadikok az ittasak.
Lepényleső
Nem az ittas sofőrök tűnnek el ezáltal hanem az autók 2/3-da? Ez a parlament nem
biztos,hogy hivatalos felállása? S ez csak a véletlen fintora?
HakapesziM
Nem sokat ér. Kamionokban már régen létezik. Egyszer az én volt cégem is próbálkozott vele. De sok volt a gond, pl. közismerten absztinens kollégának nem indult be a kocsi. A lengyelek egymással fújatták. És aki olyan marha, hogy ittasan vezet, ki tudja játszani. Megfújatja mással, vagy indulás után iszik. És előállhat extrém esetben olyan helyzet, pl. valakit sürgősen orvoshoz kell vinni, tűz, árvíz hasonló, menekülni kell valahonnan, mikor lehet, hogy még az ittas vezetés a kisebbik rossz. Ezer oka lehet, hogy be kell indítani a motort. Vagy pl. hétvégi tilalmak idején mikor állunk, néha járatni kell a kamuob motorját, tölteni az alakulat, klímázni stb. És akkor egész hétvégén ne igyon a sofőr egy pofa sört?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.