A kormány az uniós pénzcsapok elzárásával magyarázza a magyar sztrádarendszer 35 éveskoncesszióba adásának tervét, ám Brüsszel szerint lehetne pénzt szerezni erre. Nincsenek elégséges forrásai a kormánynak a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére, ezért tervezik a hazai sztrádák üzemeltetését 35 évre szóló koncesszióba adni – mondta Rogán Antal, miniszterelnöki kabinetiroda vezető minisztere egy sajtóbeszélgetésen. A miniszter szerint más beruházások, a 13. havi nyugdíj bevezetése, a családi támogatások költségvetési kiszorító hatása miatt nem lehetne a költségvetésből fedezni a sztrádafejlesztéseket. Ráadásul szerinte a következő hét évben az EU sem a kohéziós alapokból, sem az újjáépítési program keretében nem vagy csak korlátozott mértékben adna támogatást sztrádaépítésre. A baloldali kormányok által kötött - kétségtelenül hátrányos és drága –, a köz- és magánszféra együttműködésén alapuló úgynevezett PPP-konstrukciót elveti a kormány, így nem marad más mint az autópályaépítések...

(Forrás: nepszava.hu, RonaGyuri által)

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

sgl
@Horizont: Talán nem kéne ellopni évente kimutathatóan kb 1200-1500 milliárdot!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Clavigo
Feltételekkel..?? Hát mit képzelnek ezek...?
RonaGyuri
Toncsi nem csak sumákolt, de hazudik is

Még nagyobb a baj az autópálya koncessziós bulival, mint eddig látszott

Nos ahogy az egyik portál fogalmazott ezerrel sorjáznak a kérdőjelek a törvény & szándék körül. Az egész onnan indult, hogy Rogán Antal, miniszterelnöki kabinetiroda vezető minisztere a vonatkozó sajtóbeszélgetésen azzal indított, hogy „Nincsenek elégséges forrásai a kormánynak a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére” és „a következő hét évben az EU sem a kohéziós alapokból, sem az újjáépítési program keretében nem vagy csak korlátozott mértékben adna támogatást sztrádaépítésre”!
Nos ez majdnem igaz. Bár az igazat megvallva a „korlátozott mértékben” ebben a kontextusban – normális ésszel – volumen korlátokra utalhatna, de Toncsi esetében – na jó neki nem is nagyon van – nem erről van szó.
A kérdésről az illetékes Marta Wieczorek, az Európai Bizottság szóvivője elmondta, hogy: „Az uniós helyreállítási alapból természetesen lehet útépítést is finanszírozni, azonban a támogatást igénylő tagállamnak és a beruházásoknak egy sor feltételt (amik legtöbbje igen szigorú környezetvédelmi, környezetkímélő előírás és megelőzési feladat) kell teljesít”!
sgl
Nem kell. Nem lehet lopni belőle.
Amiből nem lehet lopni, az nem szolgálja a fideszmaffia érdekeit az eskü fogadalom a bibliára le van szarva!
...
Ez az irányelv, cél: inkább legyünk esküszegő hazug tolvaj gazemberek, csak gazdagodjunk.
Ilyen gyenge ellenzék mellett vidáman szértverhetjük az országot és röhöghetünk a markunkba!
...
Mondja a fideszmaffiózó.
Horizont
"A miniszter szerint más beruházások, a 13. havi nyugdíj bevezetése, a családi támogatások költségvetési kiszorító hatása miatt nem lehetne a költségvetésből fedezni a sztrádafejlesztéseket."
Hibáztatás indul kifogásba burkolva.
Feltételekkel? Na úgy nem kell. Pedig milyen jó feltételek a környezettel kapcsolatosan például.
Dobrev azt mondja ha nyernek visszaállamosítják az utakat. Csak épp még nem tudják mi lesz beleírva azokba a szerződésekbe.
sgl
@Horizont: Talán nem kéne ellopni évente kimutathatóan kb 1200-1500 milliárdot!
Csizmás Kond
Amiket felsorolnak az többe kerül mint maga az út.
Horizont
@Csizmás Kond: Nálunk négyszer többe kerül 1 km autóút mint a horvátoknál.
csak úgy....
@Csizmás Kond: bezzeg a kínai hitel az occo lesz! :)
Csizmás Kond
@Horizont: ...nemcsak nálunk, de ha kikurkászod az építtető építtetőjének az építtetőját nagyon meg fogsz lepődni. A multkor olvastam, hogy romániában is nagy bajok vannak az útépítésekkel. egy km út annyiba kerül mint németprszágban 10 km., és az egész építőkatyvasz feje épp az a némethollandésmittudommilyencég amelyik mindkét helyen épít.
lusta
Tudtommal az üzemanyag ára még minidg tartalmazza az útadót. Na az hol van, hova, kinek a zsebébe megy?
csak úgy....
@Csizmás Kond: szóval nem csak beszéled a románt..
Málna
@Horizont: De akkor hogy lehet, hogy egy ilyen jó üzletet kiadnak a kezükből?
Horizont
@Málna: Gondolom mert többe kerül a leves mint a hús, másrészt még nem tudjuk kinek juttatja ugyebár. Ja és a meglévő gyorsforgalmi pályákat adja koncesszióba kb. 2000 km.
"Nincsenek elégséges forrásai a kormánynak a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére, ezért tervezik a hazai sztrádák üzemeltetését 35 évre szóló koncesszióba adni – mondta Rogán Antal"
Málna
@Horizont: Miért érdekelné őket, hogy az államnak sokba kerül, ha egyszer ők hatalmasat tudnak szakítani belőle? Azt meg ők döntik el, hogy mire van forrás. Hogy egy ekkora üzletre ne legyen...nem értem.
Horizont
@Málna: Mert gondolom ami nekik kell ebből az üzletből is meg van a többletköltség meg legyen azé akinek adják. Csak tippelgetünk mert te sem tudod én sem tudom mi sem tudjuk. Ők tudják és hidd el csak előnyös dolgot csinálnak. Már ami nekik előnyös.
Málna
@Horizont: Csak most épp nem úgy tűnik, hogy számukra előnyös dolgot csinálnak...
Horizont
@Málna: Dehogynem!
"Nincsenek elégséges forrásai a kormánynak a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére, ezért tervezik a hazai sztrádák üzemeltetését 35 évre szóló koncesszióba adni – mondta Rogán Antal"
Málna
@Horizont: De azért nincsen elég forrás, mert ŐK tudatosan máshova teszik a pénzt. Tehetnék ide is, ha ez annyira jó üzlet lenne nekik.
Horizont
@Málna: Gondolom a kiadás - bevétel nem jó kombó lett nekik.
Hidd el kiszámolták ők tűpontosan oda vissza és a számukra kedvezőbbet választották.
És a hát a lényeg...még nem tudjuk ki kapja!
Néro
Ha nem baxnak el száz milliárdokat agyatlan focijukra mg stadinjóra lett volna útra-való. Meg még lenne is. Rohad barom seggfej tolvaj banda.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.