A kormány az uniós pénzcsapok elzárásával magyarázza a magyar sztrádarendszer 35 éveskoncesszióba adásának tervét, ám Brüsszel szerint lehetne pénzt szerezni erre. Nincsenek elégséges forrásai a kormánynak a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére, ezért tervezik a hazai sztrádák üzemeltetését 35 évre szóló koncesszióba adni – mondta Rogán Antal, miniszterelnöki kabinetiroda vezető minisztere egy sajtóbeszélgetésen. A miniszter szerint más beruházások, a 13. havi nyugdíj bevezetése, a családi támogatások költségvetési kiszorító hatása miatt nem lehetne a költségvetésből fedezni a sztrádafejlesztéseket. Ráadásul szerinte a következő hét évben az EU sem a kohéziós alapokból, sem az újjáépítési program keretében nem vagy csak korlátozott mértékben adna támogatást sztrádaépítésre. A baloldali kormányok által kötött - kétségtelenül hátrányos és drága –, a köz- és magánszféra együttműködésén alapuló úgynevezett PPP-konstrukciót elveti a kormány, így nem marad más mint az autópályaépítések...
Brüsszel adna pénzt sztrádákra – feltételekkel
Forrás:
nepszava.hu
Feltöltő: RonaGyuri
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
Kapcsolódó cikkek
Népszerű az Interneten
- Magyar Péter péntekre tüntetést hirdetett
- Magyar Péter elárulta, miről beszél mostanában Varga Judittal, és a gyerekeivel való kapcsolatáról is mesélt
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Orbán Viktor titokban indította kampányát, ami Deutsch Tamás szerint értelmetlenebb, mint az alkoholmentes sör
Itthon
- 2024. April 23., 21:03
Ezúttal nem Varga Judit, hanem elődje került kínos helyzetbe Schadl György tárgyalásán
Itthon
- 2024. April 23., 22:22
Morbiditásból jeles – Megrendezte saját halotti torát, hogy lássa, kik mennének el a temetésére
Nagyvilág
- 2024. April 23., 22:01
Ezek tényleg világháborút akarnak kirobbantani – Rövidesen amerikai fegyverek és katonák is indulnak Ukrajnába
További ajánlatok
Itthon
- 2024. April 23., 14:40
Talán a hatalom fél valamitől? Rekordnagyságú könnygázkészletet szerez be az ORFK
Itthon
- 2024. April 23., 11:26
Mit is ígért korábban a kormány? Nem engedi, hogy mások elvegyék a magyarok munkáját – Most mégis orosz és kínai vendégmunkásoknak könyörögnek
Nagyvilág
- 2024. April 23., 09:00
Igazságot szolgáltattak a rabok – Agyonverték a szerb kislány, Danka Ilics gyilkosának testvérét a börtönben
13 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Még nagyobb a baj az autópálya koncessziós bulival, mint eddig látszott
Nos ahogy az egyik portál fogalmazott ezerrel sorjáznak a kérdőjelek a törvény & szándék körül. Az egész onnan indult, hogy Rogán Antal, miniszterelnöki kabinetiroda vezető minisztere a vonatkozó sajtóbeszélgetésen azzal indított, hogy „Nincsenek elégséges forrásai a kormánynak a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére” és „a következő hét évben az EU sem a kohéziós alapokból, sem az újjáépítési program keretében nem vagy csak korlátozott mértékben adna támogatást sztrádaépítésre”!
Nos ez majdnem igaz. Bár az igazat megvallva a „korlátozott mértékben” ebben a kontextusban – normális ésszel – volumen korlátokra utalhatna, de Toncsi esetében – na jó neki nem is nagyon van – nem erről van szó.
A kérdésről az illetékes Marta Wieczorek, az Európai Bizottság szóvivője elmondta, hogy: „Az uniós helyreállítási alapból természetesen lehet útépítést is finanszírozni, azonban a támogatást igénylő tagállamnak és a beruházásoknak egy sor feltételt (amik legtöbbje igen szigorú környezetvédelmi, környezetkímélő előírás és megelőzési feladat) kell teljesít”!
Új hozzászólás