A Kutatócentrum legutóbbi éves E-Shopping Reportja szerint (a felmérést 2009 júliusában végezték) a magyar internetezők közel négyötöde (pontosan 78%-a) vásárolt már az interneten. A gyakori internetezők közel fele a felmérést megelőző 12 hónapban legalább egy termékhez vagy szolgáltatáshoz az internet segítségével jutott hozzá. Óriási szám ez, ha belevesszük azt is, hogy a 18-64 éves korosztálynak már több mint a fele használja az internetet. Az 1995-ben indult eBay másfél évtizede a világ legnagyobb online aukciós piactere, több tízmillió termékkel és felhasználóval. Mára az eBay az online aukciózás szinonímája világszerte. Sikerének titka a hatalmas termékválaszték, valamint a biztonságos vásárlás kiépítése (ide tartozik a felhasználók adatainak valódiságát ellenőrző regisztrációs folyamat, a fizetési rendszer, valamint a tranzakciókat követő értékelés). Az online vásárlás az elmúlt években egyre biztonságosabbá vált, ami újabb érdeklődők millióit vonzza az ilyen jellegű oldalakra. Kutatásokból kiderül, hogy vásárlási döntéseink során jobban adunk ismerőseink véleményére, mint a reklámokra, vagy akár a szaklapok által publikált terméktesztek eredményeire. Ezt ismerte fel anno az Amazon.com is, éppen ezért a vásárlói vélemények nagyon hangsúlyosan szerepelnek az oldalon. Megtanultuk a közösségi vásárlást, előszeretettel írunk értékelést egy-egy létrejött (vagy nem jött) eladásról/vásárlásról, mindez azonban űgy tűnik még mindig kevés. Kevés azoknak, akik azért nem vásárolnak interneten, mert a terméket nem nézhetik meg fizikai valójában, nem foghatják kézbe, nem vizsgálgathatják meg közelebbről, mielőtt döntenének a megvásárlásával kapcsolatban. Leginkább elektronikai kütyüket, cd-ket, dvd-ket vásárolunk interneten, de ezek mellett például rengeteg ruhát. Azonban hiába szerepelnek a legnagyobb részletességgel a termékleírásban az adott ruhadarab méretei, korántsem biztos, hogy élőben felpróbálva azt, jól állna és tetszene. Ruhából és különböző kiegészítőkből, divatkellékekből biztosan sokkal több fogyna online, ha erre kitalálnának valami megoldást. Nos, kitaláltak. A XXI. század elhozta számunkra a virtuális valóság fogalmát (Virtual Reality), ez azonban nem bizonyult elegendőnek technikai téren (legalábbis az online vásárlással szembeni averziókat nem tudta érdemben megváltoztatni). Hiába képezte le a számítógép a valós világot 3D-s környezetben, a szkeptikusok szkeptikusok maradtak. (folytatás a StartupBlogon)

Feltöltő: startupblog
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.