HollinesNuc

Pedagógusszerepek változása – Fegyelem 2. rész

Előző írásomban szerettem volna körvonalazni a túlhaladott fegyelmezési elvek problematikáját, és rávilágítani, miért is oly szükségszerű a klasszikus fegyelmezési módszerek átgondolása, és helyettük konstruktív megoldások keresése.

Társadalmi félelmek – közös szorongásaink

A magyar társadalomnak hozzávetőlegesen egynegyede fél. Nem időnként megijed, hogy talán nem a legjobb irányba tart az oktatás, vagy hogy a közbeszéd már megint minősíthetetlen hangnemet üt meg, hanem komolyan tart bizonyos személyes eseményektől, társadalmi folyamatoktól, legalább heti rendszerességgel félelmet érez valami miatt.

Ha szerinted jó a magyar oktatási rendszer, akkor miért nem megy a problémamegoldás?

A PISA mérés 2000-ben indul térhódító útjára az OECD, gazdasági érdekeket képviselő szervezet keretei között (1996 óta tagja Magyarország). A nemzetközi kompetenciamérés kidolgozásában, folyamatos fejlesztésében, majd eredményei feldolgozásában a tagországok tudományos elitje vállal szerepet.

Nem kellenek iskolai érdemjegyek! – Pedagógus vagyok, változtatni akarok

Fontos megjegyezni, hogy elsősorban azon pedagógusok alkalmazzák sikerrel a szöveges, fejlesztő értékelést, akik az innováció jegyében tanítanak.