A Volkswagen a 80-as, 90-es évek fordulóján meglehetősen újító kedvében volt, hiszen a nem túl tartós G60-as után, a Golf harmadik generációjában egy igazi technikai csemege tűnt fel, a VR6 motor. A VW előtt senki sem mert piacra dobni egy 6 hengeres alsóközép kategóriás típust. Ami nem is meglepő, hiszen sem V6-os sem sor 6-os motor beépítése nem volt lehetséges a kategória meglehetősen szűk motortereibe. A feloldhatatlannak tűnő technikai probléma feloldására a VW egy egészen egyedülálló konstrukciót dobott be a mélyvízbe, pontosabban a motorháztető alá. A V hengerelrendezésű és a soros motorok összedolgozásával sikerült egy rendkívül kompakt motort megalkotni, amely már beépíthetővé vált egy alsó közepes típusba is. Már a neve is árulkodó, hiszen a V és soros (Reihenmotor) motor szavakból áll össze a legendás VR6 név, amelyben a 6 természetesen a hengerek számára utal. A V motoroknál általánosan elterjedt 60 és 90 fokos hengerszögek helyett, a VW erőforrásában mindössze 15 fokot zárnak be a hengerek, így érve el a lehető legkompaktabb külső méreteket. Érdekesség még, hogy a hengerek közös hengerfejen osztoznak, ugyanis a szűk hengerszög miatt nincs szükség két külön hengerfejre, mint a V6-os motoroknál. Cikk folytatása: http://www.cult-hungarian.hu/cikk.php?az=612

Feltöltő: culthungarian
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.