Az Egyesült Államok nem viccel, keményen megemelte a vámokat a Kínából importált elektromos járművekre, illetve egyebek között félvezetőkre, napkollektorokra, akkumulátorokra, kikötői darukra és több egészségügyi segédeszközre is.

Keményen keresztbe tett az USA a kínai elektromos autóknak – És még sok minden másnak is

Fotó: freepik.com

Az amerikai kormányzat az intézkedést azzal indokolta, hogy „kiegyenlítsék a versenyfeltételeket” azokban az ágazatokban, ahol az állam jelentős beruházásokat hajtott, illetve tervez végrehajtani – közölte a tozsdeforum.hu.

A kivetett vám együttes értéke mintegy 18 milliárd dollár.

Ezen felül fennmaradnak azok a vámok, amelyeket Donald Trump volt elnök több mint 300 milliárd dollár értékű Kínából származó importra vetett ki.

Janet Yellen pénzügyminiszter azt mondta, hogy az áprilisi pekingi útja során aggodalmát fejezte ki a „mesterségesen olcsó kínai import” miatt.

A Kínából importált elektromos járművek vámtétele az idei évtől 25 százalékról 100 százalékra emelkedik, a félvezetők esetében a vám 25 százalékról 50 százalékra nő 2025-re. Az elektromos járművekben használt lítium-ion akkumulátorokra és akkumulátor-alkatrészekre a tarifa idén 7,5 százalékról 25 százalékra nő. Minden más lítium-ion akkumulátor esetében 25 százalékra emelkedik a vám 2026-ra.

A Kínából importált napelemek tarifája idén 25 százalékról 50 százalékra emelkedik. Az acél- és alumíniumtermékek vámtétele az eddigi 0-7,5 százalékról 25 százalékra nő az idén. Idén nulláról 25 százalékra emelkedik a Kínából behozott kikötői konténerdaruk vámja.

A Kínában gyártott kórházi fecskendők és tűk tarifái idén nulláról 50 százalékra emelkednek. A légzőkészülékek és arcmaszkok jelenlegi 0-7,5 százalékos vámja az idén 25 százalékra emelkedik, az orvosi és sebészeti gumikesztyűk vámja pedig 7,5 százalékról 25 százalékra nő 2026-ra.

Forrás: tozsdeforum.hu

25 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pusztai
@szaboria1: Több mint egy éve írtam: hatalmas balhé lesz ebből, nem kiforrott az akkugyártás, még az elektromos előny sem lefutott, érthetetlen magas áru az autó, ...
Egyébként nagyon kevesen tudják, előbb volt több mint 100 éve elektromos autó mint benzines. - pláne diesel,-
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Pusztai
MO meg hatalmas közpénz 100 milliárdokkal támogatja amit USA védővámmal sújt.
Géza
Kína már tudja, hogy mit lépjen. Gyorsvonati sebességgel tereli egybe az oroszokat Kínával Amerika. Ha csatlakozik India, Amerika vesztésre áll!
szaboria1
@Maccska: Tudatlan vagy mert van japán autó is. SUZUKI
szaboria1
Orbán nagyon eltévedt, mert megint rossz oldalra mozdult. Már az iváncsai gyár is csökkenti a termelést, mert nincs elég megrendelése. Erre még több akksi gyárat akar az okosa.
Pusztai
@szaboria1: Stellantis is itt van egy gyárral.
Pusztai
@szaboria1: Több mint egy éve írtam: hatalmas balhé lesz ebből, nem kiforrott az akkugyártás, még az elektromos előny sem lefutott, érthetetlen magas áru az autó, ...
Egyébként nagyon kevesen tudják, előbb volt több mint 100 éve elektromos autó mint benzines. - pláne diesel,-
szaboria1
@Pusztai: Láttam egy ismertető filmet és ott is azt latolgatták mi a hátránya az elektromos autónak.
Pusztai
A Stellantis N. V. amszterdami székhelyű járműipari konszern. 2021. január 16-án jött létre a PSA-Citroën csoport és a Fiat-Chrysler (FCA) csoport összeolvadásával. Alkalmazottainak száma 300 ezer körül mozog. Elnöke John Elkann, vezérigazgatója Carlos Tavares.

A Stellantis létrejöttekor a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata lett a Toyota, a Volkswagen-csoport és a Renault–Nissan–Mitsubishi után.

A konszernhez számos neves autómárka tartozik.
Abarth,
Alfa Romeo,
Chrysler,
Citroën,
Dodge,
DS Automobiles,
Fiat,
Jeep,
Lancia,
Maserati,
Opel,
Peugeot,
Ram Trucks,
Vauxhall.

+ márka portfoliók.. ... stb.
Pusztai
A piaci légy megint kezdi..
Lassaqn naponta tíltják ki mocskos gusztustalan személyeskedése okán, de nem tud normálisan posztolni.
Nem lenne jobb IP cím alapján kitíltani?
kevesebb szar ömlene a kommentfalra.
szaboria1
@Maccska: Én képezem magam több témába is tájékozott vagyok nem úgy mint te.
szaboria1
@Maccska: Kapaszkodj meg 10 évig az ATI-nál dolgoztam anno és vizsgáztattam is. Akik 2008-itt vannak a propin azok tudják mert egy párszor már írtam. A jogsimat azért nincs már meg mert úgy láttam be a szemem miatt nem szabad vezetni.
Tudományos ismeret terjesztő filmek nézése több látást a világra mint a a Győzike és társa műsorok.
Pusztai
@szaboria1: csak arra élvez, ha személyeskedhet, sértegethet, neki ez a sex.
Nem tudom mikor unja meg a moderátor és tíltja végleg, már amennyiben a moderálási felület engedi.
Dr. Proktor
Lassan el kell kezdeni gondolkodni, hogy miként szántjuk be a kínai akkugyárakat...
Yoda69
Igy is kell. Nem olyan puhapocsnek kell lenni mint orban G viktor
Pusztai
Nu egy érdekes új hír: Stellantis:
telex.hu/techtud/2024/05/15/olcso-kinai-autokkal-arasztja-el-az-europai-piacot-a-alfa-romeo-a-citroen-es-az-opel-gyartoja

"...Nagyon olcsó kínai autókkal árasztja el az európai piacot az Alfa Romeo, a Citroën és az Opel gyártója

A 75 lóerős és 3,6 méter hosszú, valamivel több mint 1,6 méter széles T03-ba 36,5 kilowattóra kapacitású akkumulátort szerelnek, amellyel a WLTP szabvány szerint legfeljebb 265 kilométert képes megtenni, mielőtt lemerül. Ezzel a típus a Dacia Spring és a Telexen is bemutatott Citroën e-C3 közvetlen versenytársa lehet egy olyan szegmensben, amelyet a nagy gyártók jelentős része a villanyautók elterjedésének kulcsaként emleget.""
Feller_Peti
Pont ettől az álszent keresztbe tételtől lett Kína az első termelésben. Lassan mindenbe rávernek Amerikára. Az űrversenyben is egyre jobbak...

Hajrá jenkik! Csak így tovább a teljes elszigetelődésben!... Szánalmas gyarmatosító Istentelen haszonelvű paraziták.
Pusztai
alakul. a bazz+!!!

"Nem fejleszt új villanyautó platformot a Mercedes, mert a jelenlegiekből sem fogy elég"
Pusztai
még egy!!

"Nagyon nem éri meg a Fordnak az elektromosautó-biznisz
INFOSTART
- 2024. május 15. 16:49

A gyártó minden egyes eladott elektromos autóján milliókat bukik, amit kénytelen a többi ágazatával pótolni, ez viszont megeszi a hasznot"
rücsü41
Ezek szerint az amerikai aksi vevőkre a magyar kormány már nem számíthat, de azért mi csak ész nélkül növeljük az akkumulátor gyárak számát, mert nálunk csak az első hely a fontos.Azt már régen megszoktuk hogy olyant termelünk amit nem tudunk eladni.Ez még a szociálizmusból ragadt ránk, de azóta sem tudunk róla leszokni.
rücsü41
@Maccska: Ha az egészet mit írtam elolvasnád , mondjuk azt is hogy mi csak ész nélkül növeljük aksi gyárak számát, akkor nem vonná le negatív konzekvenciát.Ha nem mi adjuk el az akkukat akkor mi a hasznunk belőle, csak az hogy dolgozhatunk, ingyé?
rücsü41
@rücsü41: És akkor akkumulátor nagyhatalom sem mi leszünk, pedig Szíjgyártó ezzel kábított?
Pusztai
"Több ezer Teslára bukkantak egy NDK-s reptéren
Kicsit túltolja a gyártást a Tesla: annyi elektromos autó gurul ki a gyáraiból, hogy már nem nagyon tudják hová rakni, de vevő még nincs rá."

Alalkula!
Dr. Proktor
Náluk nincs MOHU a sok hulladék kezelésére!
Dr. Proktor
@Maccska: Miért lelkesedsz?
Csak nem a hulladékipar egyik prominense vagy? A MOHU-nál dolgozol? Van jövőd...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.