Az egyes márkanevek különböző érzéseket keltenek bennünk. A Coca-Cola bennem a jókedv érzését kelti, a Volvo név biztonságosságot sugall, a Mercedes szó hallatán a luxus érzése jut az eszembe. Miért van ez? A fenti márkák hosszú évek szorgalmas munkája áll a háttérben. Kisgyermekként megtanuljuk az egyes szavak jelentését, úgy mint kutya, anya, cipő és még sorolhatnám. Iskolásként újabb szavakat tanulunk meg: szorzás, szótag, főnév, stb. Majd szakmát tanulunk és elsajátítjuk a hivatásunkra jellemző kifejezéseket is. Tehát elmondhatjuk, hogy egész életünkben új szavakat tanulunk meg. A márkaimázs az ember tanulási képességére épít: lényege, hogy bizonyos szavakat, ún. márkaneveket tulajdonságokkal ruház fel. Sőt, ha jobban belegondolunk nem is tulajdonságokkal, hanem érzetekkel ruházzák fel a szavakat az ügyes marketingesek: egy üdítőital márkaneve boldogságot sugallhat, egy mosópor neve összefolyhat a tisztaság érzetével, egy autómárka neve pedig jelenthet biztonságot, luxust vagy családiasságot is. Hogyan építik a nagy cégek márkáik imázsát? A márkaimázs építése komplex marketingmunkát igényel, bonyolult, összetett feladat megvalósítani, megérteni azonban könnyű. Meg kell tudnunk a fogyasztók kielégítetlen vagy rosszul kielégített igényeit, illetve rá kell jönnünk, hogy milyen ún. látens igényeik vannak. Látens igényre a legjobb példa a televízió, 100 évvel ezelőtt: senkinek sem hiányzott, mivel nem tudták, hogy létezik, de amikor elérhetővé vált, mindenki vásárolt egyet magának. A márkaépítés első lépése tehát az igényfelmérés. Az igényfelmérést a termék elkészítése követi: mi az, ami kielégíti a vevők igényeit? ...folytatás a sikeres munkavállaló tanácsadóján, www.sikerman.hu OLVASS TOVÁBB ITT: www.sikerman.hu

Forrás: sikerman.hu
Feltöltő: sikerman
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.