Nem véletlenül szedett az M15-ös gyorsforgalmi út annyi áldozatot, hogy végül inkább autópályává alakítják.

A napokban került a hírekbe, hogy autópályává alakítják át a Mosonmagyaróvárt Rajkával összekötő hírhedt, eddig sok halálos áldozatot követelő  M15-ös gyorsforgalmi utat. Mint az Inforádió megtudta, a "félautópálya" átépítését a Strabag végzi nettó 19,5 milliárd forintért, a munkák előreláthatóan 2020-ig tartanak majd.

Ennek kapcsán beszélt a lapnak az M15-öshöz hasonló, két autópályát összekötő, de csak kétszer egy sávos, félautópályaként üzemelő gyorsforgalmi utak veszélyességéről Rácz Ferenc igazságügyi közlekedési műszaki szakértő.

Mi számít gyorsforgalmi útnak?

• Ahol 90 km/h-nál nagyobb sebesség engedélyezett.

• Lakott területen az 50 km/h-nál nagyobb sebességű utak is ennek tekinthetők.

Több okból is veszélyesek a gyorsforgalmi utak

A veszélyek közé tartozik a nagyobb sebesség miatt megnövekedett féktávolság, a monotonitás miatt a sofőrök figyelmének lankadása, valamint ezzel párhuzamosan egy túlzott, de hamis biztonságérzet. A közlekedési szakértő szerint ráadásul a gyorsforgalmi utakon engedélyezett sebességhatárok mellett nem kellően nagy a látótávolság, és ugyancsak a magasabb sebességhatárok miatt az egymással szemben haladók féktávolságainak összege is csökken, ami szintén nagyobb balesetveszélyt jelent.

Fotó és clk: Pixabay / Public Domain Pictures CC0

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

papa.49
Legfőképpen az olyan ,,gyorsforgalmi utak,, amelyiket csak ,,KINEVEZTÉK AZZÁ,, de se a vonalvezetése, se a kiépítettsége nem indokolja azt !!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.