Nem véletlenül szedett az M15-ös gyorsforgalmi út annyi áldozatot, hogy végül inkább autópályává alakítják.
A napokban került a hírekbe, hogy autópályává alakítják át a Mosonmagyaróvárt Rajkával összekötő hírhedt, eddig sok halálos áldozatot követelő M15-ös gyorsforgalmi utat. Mint az Inforádió megtudta, a "félautópálya" átépítését a Strabag végzi nettó 19,5 milliárd forintért, a munkák előreláthatóan 2020-ig tartanak majd.
Ennek kapcsán beszélt a lapnak az M15-öshöz hasonló, két autópályát összekötő, de csak kétszer egy sávos, félautópályaként üzemelő gyorsforgalmi utak veszélyességéről Rácz Ferenc igazságügyi közlekedési műszaki szakértő.
Mi számít gyorsforgalmi útnak?
• Ahol 90 km/h-nál nagyobb sebesség engedélyezett.
• Lakott területen az 50 km/h-nál nagyobb sebességű utak is ennek tekinthetők.
A veszélyek közé tartozik a nagyobb sebesség miatt megnövekedett féktávolság, a monotonitás miatt a sofőrök figyelmének lankadása, valamint ezzel párhuzamosan egy túlzott, de hamis biztonságérzet. A közlekedési szakértő szerint ráadásul a gyorsforgalmi utakon engedélyezett sebességhatárok mellett nem kellően nagy a látótávolság, és ugyancsak a magasabb sebességhatárok miatt az egymással szemben haladók féktávolságainak összege is csökken, ami szintén nagyobb balesetveszélyt jelent.
Fotó és clk: Pixabay / Public Domain Pictures CC0
1 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás