A fiatal spanyol motoros, Nicolas Terol nyerte az indianapolisi pálya történetének első gyorsasági-motoros világbajnoki futamát, és ezzel megszerezte élete első győzelmét a 125 köbcentiméteres géposztályban. A címvédő Talmácsi Gábor törött balcsuklóval is a 14. helyen végzett, és két nagyon fontos pontot szerzett a világbajnoki pontversenyben. Talmácsi Gábor számára borzalmas előjelekkel vette kezdetét a gyorsasági-motoros világbajnokság történetének első indianapolisi futama, a 125 köbcentiméteres géposztály hosszú idő után első Egyesült Államok-béli viadala. Talma még a pénteki első, esős időmérő edzésen bukott, és olyan szerencsétlenül ért földet, hogy kiújult régi sérülése, és eltört a sajkacsont balcsuklójában. Talma hatalmas kötéssel a kezén, összeszorított fogakkal, de folytatta a hétvége küzdelmeit, és a szombati második, száraz pályán rendezett kvalifikáción a 16. legjobb időt futotta, így ebből a pozícióból várhatta a másnapi rajtot. A vasárnapi futamon aztán, szokatlanul jól sikerült a magyar motoros startja, aki ezzel egyből meg is felezte helyezésének számát, és a 16. pozíciót a 8.-ra váltotta. A verseny elején úgy festett tehát, hogy a sok balszerencse ellenére, ami Talmát érte a hétvége addig eltelt részében, világbajnokunk akár még a dobogós helyezésekért is harcban lehet majd a futamon. Hamar kiderült viszont, hogy ezúttal a 7. hely volt a csúcs Talma számára, és sajnos ez a csúcs korántsem a verseny végén érte őt. A 3. kör végén, miközben átrobogott a célegyenesen, Talma lenézett arra fránya balcsuklóra, és szemmel láthatóan fájlalta azt. Már ekkor sejteni lehetett, hogy a kiváló motoros hatalmas kínok közepette versenyez, és ez bizony nem sok jót ígért a folytatásra nézve. hirdetés // És bár Talmácsi hatalmasat küzdött, és egy pár körig még tartotta magát kevéssel két nagy riválisa, Simone Corsi és Mike Di Meglio mögött, végül hirtelen veszteni kezdett tempójából, és egyre hátrébb és hátrébb csúszott a mezőnyben. Magyar szurkolóként egy ideig abban reménykedett az ember, hogy hátha elkezd esni az eső, félbeszakítják a futamot, és kihirdetnek egy ötkörös esős derbit, és akkor majd jön Talma, és elpáhol mindenkit, mint ahogy tette azt hasonló körülmények között az idei asseni futamon. Ezúttal azonban még az égi áldással is balszerencséje volt a magyarnak, ugyanis már túl voltak a versenyzők a futam kétharmadán, amikor az eső miatt megszakították a versenyt, így nem került sor ötkörös rapidviadalra, hanem - az utolsó teljesített kör állása alapján – végeredményt hirdettek. Így Talma végül a 14. helyen végzett, ami hatalmas fegyvertény a sérülését is figyelembe véve, és ami pokolian fontos két pontot jelent számára a világbajnoki pontversenyben. A jelenlegi éllovas Mike Di Meglio ugyanis – annak ellenére, hogy nem hátráltatta sérülés, vagy technikai probléma – mindössze a 10. helyet szerezte meg a mai futamon, így Talma ezzel a két kis pontocskával még mindig életben tartotta címvédési esélyeit. Közhely, de a közhelyeknek mindig van valóságalapjuk: sokszor az ilyen kínkeservesen kiszenvedett kis pontocskákból lesz a bajnoki cím. Talán most is így lesz. Egy biztos, a négy futammal a bajnokság vége előtt 43 pontos hátrányban lévő Talma egy percig sem fogja föladni. Hiszen most sem tette, amikor keresztbeálltak a szemei a fájdalomtól a motoron ülve. És milyen büszkén mutatta a végén a kamerába, hogy két pontot szerzett. Vagy talán egy V-betűt formázott, és a győzelem jelét mutatta? Mindegy is. Győzelemmel felérő két pont volt. A versenyt amúgy a spanyol Nicolas Terol nyerte, aki ezzel élete első világbajnoki futamgyőzelmét aratta. Érdekesség, hogy a leintés pillanatában nem ő, hanem honfitársa, a pole pozícióból rajtoló, és sokáig vezető, ám később Terol által megelőzött Pol Espargaro állt az élen, aki az esőben pillanatok alatt visszaelőzte riválisát. Ám ennek ellenére Terol lett a győztes, mivel az utolsó kört még ő kezdte meg a vezető pozícióban. A jól hajrázó Stefan Bradl lett a 3., aki ezzel összetettben 7 pontra megközelítette a 3. helyen álló Talmácsi Gábort, és így akár még ő is reménykedhet a 2008-as világbajnoki cím megszerzésében. Simone Corsit a 7. helyen érte az ezúttal a verseny végét jelentő piros zászló. A világbajnokság állása négy futammal a vége előtt: 1. Mike Di Meglio: 192 pont, 2. Simone Corsi: 167 pt, 3. Talmácsi Gábor: 149 pt, 4. Stefan Bradl: 142 pt.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.