A motorolaj fő feladata a motor mozgó alkatrészeinek kenése. Mivel a motorban nagyon sok bonyolult és gyorsan mozgó alkatrész van, a motorolajra szükség van ahhoz, hogy a súrlódás és a kopás csökkentése révén az alkatrészek zavartalanul működjenek. A motoron belüli alapvető funkciói közé tartozik a súrlódás csökkentése, hűtés, tömítés, tisztítás és a mozgó alkatrészek védelmére szolgál. (x)

A motorolajnak a motor különböző darabjait meg kell zsírozni, hogy csökkentse a dörzsölődést és korlátozza az értelmetlen erőveszteséget. Egy mindenhol megolajozott motor annál sikeresebben fogyasztja az üzemanyagot, és ezáltal jobban teljesít. Az olaj azonban csak egy feladat. Ahogy a reszelés csökken, az eróziótól függő alkatrészek és felületek biztonságban vannak.

A motorolaj jelentősége az autóban

A motorolaj számos fontos funkciót lát el.

Ezek a következők

• Kenőanyagként szolgál a motor alkatrészei számára.

• Segít megvédeni a károsanyag-kibocsátó rendszert

• Fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosít

Milyen olajat kell használni az autóban

A legbiztosabb módszer a megfelelő olaj kiválasztására a jármű használati útmutatójának átolvasása. Ugyanígy kiválaszthatja a járművének megfelelő motorolajat az oldalunkon található meghatározó doboz segítségével. Lényegében válassza ki a márkát, a modellt és a motort a megfelelő olaj felkutatásához.

A legtöbb mai motor 5W30-as vagy 5W40-es olajat használ. A mai olajok vastagsága alacsonyabb. Ez azt jelenti, hogy karcsúbbak, ami segíti a motort a hatékonyabb indításban, és garantálja, hogy az olaj gyorsan körbejárja a motort nem sokkal a begyújtás után. A karcsúbb olaj segíti az üzemanyag-felhasználást is.

A motorolajok különböző minőségűek. A SAE a viszkozitásuk alapján vizsgálta felül őket. A vastagság a folyadék belső erózióját közlő mennyiség. A különböző motorolajok szobahőmérsékleten különböző viszkozitású. Ezenfelül a hőmérséklet-változásra is ellentétesen reagálnak.

Amikor olajat kell cserélni

a motorolaj szintén megromlik az idő múlásával, ezért hasonlóan fontos, hogy az olajat akkor cserélje ki, amikor az időérzékeny szakasz elérte a határt. Az általános javaslat szerint az olajat 3000-5000 mérföldenként vagy három és fél évenként kell cserélni, a minimum évente kétszer.A járművének több egymást követő olajcserére lehet szüksége, ahogy öregszik, ahogy nő a futásteljesítménye, vagy ahogy további felháborító környezetben közlekedik. Mivel az olajcserék iránti igény hosszú távon eltérő lehet, előfordulhat, hogy túlságosan hosszú cserék mellett áll, függetlenül attól, hogy Ön jobb a schedule.changing az olaj következetesen a fő rutin jármű karbantartás van. A megfelelően lefoglalt olajcserék sürgősek a jármű megfelelő működésének fenntartásában.

Különböző típusú motorolajok

Hagyományos olaj

Teljesen szintetikus olaj

Szintetikus keverék olaj

Nagy futásteljesítményű olaj

Néhány lépés az olajcseréhez

Lépés 1:

Mielőtt megemeli az autót, ne felejtse el behúzni a kéziféket, és tegyen valami szilárdat a hátsó kerekek alá, például fát vagy téglát. Használhatja a menüben található alapozó éket is.

Lépés 2:

Ha végzett a jármű felemelésével, vegye le az alsó műanyag motorburkolatot. Abban az esetben, ha a járművének nincs motorburkolata, mindenféleképpen nincs szükség a felemelésre, és gond nélkül kicserélheti az olajat.

Lépés 3:

Csavarja ki a beömlő nyílást, ahová az olajat önti. Keresse meg a csatorna tartályt az olajteknőn. Ez általában a legalsó pozícióban van. A gép felemelése után is a legalacsonyabb pont marad. Oldja ki a racsnis készlettel. A meglazítás után kézzel csavarja ki a következőt

Lépés 4:

Fedje fel az olaj csatornát. A legtöbb járműnél ez az alján található, mint az én helyzetemben, vagy oldalt. Időről időre kézzel húzzuk az olaj csatornát. Abban az esetben, ha van az olaj csatornához való csavarkulcs, akkor gond nélkül ki lehet lazítani.

Lépés 5:

Van körülbelül 30 perc, amíg a legtöbb olaj csatornák. Ez idő alatt ellenőrizheti az ízület mandzsettáit a kenőanyag elvesztésére. A gumimandzsetta időben történő cseréje megóvja az ízületet a kopástól.

Lépés 6:

Ellenőrizze még egyszer, hogy a leeresztőcsavar csavar és az olajszűrő jól van-e meghúzva.Szerelje fel az alsó motorburkolatot, és vigye a járművet a földre. Amennyiben minden jól megy, a munka legcsodálatosabb időszaka következik – az új olaj beöntése.

Lépés 7:

Öntsön néhány mal kevesebb olajtakarót a sebességváltó helyzetétől függően. Mérje meg a szintet a jármű víz mértékével, adjon hozzá 3/4 – MAX a jelzéshez és kész!

Partner tartalom (x)

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

jesz
az olajat 3000-5000 mérföldenként vagy három és fél évenként kell cserélni, a minimum évente kétszer.

...ez most hogyisvan?
jesz
Na még ez is...

"Lépés 5:
Van körülbelül 30 perc, amíg a legtöbb olaj csatornák. Ez idő alatt ellenőrizheti az ízület mandzsettáit a kenőanyag elvesztésére. A gumimandzsetta időben történő cseréje megóvja az ízületet a kopástól"...
jesz
Ez a csúcs:

"Lépés 7:
Öntsön néhány mal kevesebb olajtakarót a sebességváltó helyzetétől függően. Mérje meg a szintet a jármű víz mértékével, adjon hozzá 3/4 – MAX a jelzéshez és kész!"...
ESCOBAR
@jesz: 15 ezer lefutott kilométer után! De 180 ezer felett már 10 ezrenként!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.