A BKK ellenőrei jogszerűen végzik munkájukat – reagált csütörtökre virradó éjjel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) állításaira.

A BKK közleményében felidézte: a BTDSZ állítása szerint hivatalos okirattal való visszaélést követnek el a BKK ellenőrei, amikor érvénytelen bérletekkel tesztelik az elsőajtós felszállási rendben közlekedő autóbuszok járművezetőit. A szakszervezet állításával szemben a valóság az, hogy az ellenőrök jogszerűen ellenőrzik a járművezetők munkáját, munkájukkal semmiféle visszaélést nem követnek el – írta a közlekedési társaság.

A jegyellenőrök az ellenőri igazolványuk mellett munkáltatói utasításra tarthatnak maguknál próba-, mintajegyeket. A jegyek vagy "MINTA" feliratot vagy feltűnő alaki hibát tartalmaznak, használatuk nem valósítja meg az okirattal való visszaélést, a próbavásárlás kategóriájába tartoznak – tették hozzá. Közlésük szerint a próbavásárlás bevett gyakorlat, s az ellenőrök érvényes utazásra jogosító igazolvánnyal is rendelkeznek. A próbavásárlás tényétől eltekintve, ha feljutnak is az ellenőrök a járműre a nem érvényes igazolvánnyal vagy jeggyel, akkor sem utaznak jogosulatlanul – írták.

A BKK közleményében arra is kitért, hogy az elsőajtós felszállás Budapesten már egy évek óta jól működő rendszer. A járművezetői jegyértékesítés még ennél is régebbi múltra tekint vissza: a trolibuszokon 1998 májusa óta van lehetőség a járművezetőnél jegyet váltani, egyes autóbuszokon pedig 1999-től, minden értékesített jegy után jutalékot kapnak.

A BTDSZ szerdán közleményben tudatta az MTI-vel, hogy ügyészségi vizsgálatot kezdeményeznek BKV-s szakszervezetek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ellen, ha nem szüntetik meg az elsőajtós felszállási rend betartásának ellenőrzésével kapcsolatos gyakorlatot. A közleményben hangsúlyozták, hogy a BTDSZ több szakszervezettel együtt elvárja a BKV felügyelőbizottságától, hogy indítson vizsgálatot az érvénytelen bérletek használata miatt, és ha felmerül az okirat-hamisítás gyanúja, jelentse az ügyészségnek.

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lonewolf
A BKV baloldali kifizetőhely volt, a BKK jobboldali kifizetőhely.

A bkk jogviszonya a városhoz, a bkv-hoz, az emberekhez - vagyis mindenkihez, aki számít ebben a történetben - még mindig tisztázatlan.
Ha a bkv-t próbálják lefokozni egy alvállalkozóvá a sok közül, milyen jogon veszi el/át a bkk a bkv tulajdonát, eszközrendszerét?
A vitézy bement valahová 5 ezer forinttal a zsebébe, és megkapott mindent? Mire fel?!

A bkk-s ellenőrök fizetésért ellenőrzik a buszsofőröket, a buszsofőröktől fizetés nélkül várják el, hogy a jegyeket ellenőrizék.
A plusz munkáért plusz bérről hallott már valaki?
Nem keverendő a jegyeladásból származó bevétel, ami havi 1-2 ezer forint (sem), a jegyvizsgálattal! Ugyanis a jegyvizsgálat az amúgy is kevés végállomási tartózkodó időből vesz el, ami arra hivatott, hogy a sofőr regenerálódjon, és felfrissüljön, ehelyett figyelni kell, és stresszhelyzetbe kényszerítik, aztán meg csodálkoznak, hogy egyre több baleset okoznak.

Más városokra hivatkoznak, mert ott is ellenőrzik a jegyeket? DE SOK VÁROSBAN MEG NEM!!! Egyrészt.
Másrészt, ott sok ember autóval járna, mert jól keresnek és megengedhetik maguknak, és van közlekedéskultúra, és nem hajtják ki a szart is a sofőrökből, hanem elismerik, és megbecsülik a közösségért végzett munkájukat... ja, és hogy ne tévedjünk, ami nem feltétlenül csak anyagiakban mérhető!!!

Más. rezsicsökkenés 20% ? Seggfejek, a fizetésemet emeljétek 20%-kal, az érne valamit, nem a szaros pár száz / ezerforintos alamizsnátok!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.