A Fővárosi Közgyűlés hétfői döntésének értelmében inkább 65 milliárdért felújítanák a 3-as metró múzeumba való kocsijait, minthogy 90 milliárdért újat vegyenek.

Ezek így 20 évig maradnának üzemképesek, az újakkal 40 évig járhatnának a budapestiek. Ráadásul mindezt hitelből. Új járművekre lehetett volna európai uniós támogatást kérni, ám ezt a pénzt a kormány a pálya, az alagutak és az állomások 100 milliárd forintos rekonstrukciójára akarja felhasználni – írja a Blikk.

270 millió forintba kerül majd egyetlen orosz metrókocsi felújítása, ebből 240 darab jár a 3-as vonalon. Ha újat vennénk, azért ma átlagosan 375 millió forintot kérnének a gyártók.

19 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Strong
Valóban. Én is piaci érdekeket sejtek a döntés mögött.
Szó nincs például (köztes megoldásként) nyugatról behozott "kicsit" használtakról. (amik hozzáteszem újszerűek)
Illetve azt látom, hogy a fidesz rezsim nem tud 40 évre előre gondolkodni, mert szerintem már négy év múlva sem ők lesznek. (persze ha lesz életképes alternatíva)

Továbbá még mindig nem értem, hogy egy olyan projektet mint a stadionépítéseket (ahova jóesetben egy kisebb réteg jár szórakozásból) miért támogat jobban a kormány, mint a mertófelújítást. (amivel a többség DOLGOZNI jár)
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
verőce21
Kár így elcsalni a tendert, hogy felújítás után ugyanannyiba kerüljenek, mint az újak. :)
1magyar
Magyarországon nincs aki metrokocsikat gyártsoN??? Ez is látszatmegoldás lesz 1-2 évig bírják.
Don Quijote
És érdekes módon simlicska és társai metrókocsik felújításához is fognak érteni,nota bene meg is nyerik a tendert.
Yoda69
Mocsok fideszes mutyi ismet. Ha 65-be kerul a felujitas, amivel 20 evig futnak, es 90-be az ujak amivel 40 evig lehetne jarni, akkor a hulye is rajon hogy sokkal jobb uzlet ujat venni. Sot arra jarna unios tamogatas, igy viszont a cehet az adofizetok alljak.
De hab a tortan, hogy nem is annyira a kocsikkal van baj, mint inkabb a sinekkel. Tehat a felujitott kocsik ugyanugy ki fognak siklani es tomeghalalt okozni, mintha ujakat vennenek.
Idiota barmok a fideSSesek az utolso szalig. sarlos meg barom, aki ki nem huzna nyelvet orban szaros hatsojabol.
volvós
Kitünö szakember gárda - élükön Vitézidávidka kisovis elvtárs - eldöntötték, hogy a
" felújitás " sokkal olcsóbb,mint a vadonatúj . Ugyebár, ha a rozsdára ráfujjuk a festéket, ugy néz ki, mintha új lenne. Majd pár hónap mulva szétesik !!
De a cikk foglalkozik azzal is, hogy az alagut, a sinek, a biztositó berendezések is elavult állapotban vannak, arra majd jön ( ha jön?) az EU-s támogatás, a kocsik felujitása pedig a költségvetésböl, amit jól el lehet osztani a csókosoknak ( Simicska-Mészáros , stb)
Európában egyedülálló gondolkodásmód, hogy a Stadionokra ( pl.Puskás stadion )
simán megszavaz a fidesz 110 milliárdot, hogy a 70 ezer " szurkoló " szép stadionba
biztassa a csapatokat( ami nincs is ), de a másfél millió budapesti lakos 90 milliárdos
beruházását nem szavazza meg... Minek kell történnie ebben az országban, hogy ehhez hasonló ne fordulhasson elö ??? Tömegkatasztrófa ??? Se metro, se villamos, se busz !!! Azokra is kell gondolni, Tarlós elvtárs, akik naponta ( még ) munkába járnak, és nem jön a soför a szolgálati autóval értük a pasaparkba...Elképesztö !!!
Jó lenne idejében átgondolni ezeket !!!
Strong
Valóban. Én is piaci érdekeket sejtek a döntés mögött.
Szó nincs például (köztes megoldásként) nyugatról behozott "kicsit" használtakról. (amik hozzáteszem újszerűek)
Illetve azt látom, hogy a fidesz rezsim nem tud 40 évre előre gondolkodni, mert szerintem már négy év múlva sem ők lesznek. (persze ha lesz életképes alternatíva)

Továbbá még mindig nem értem, hogy egy olyan projektet mint a stadionépítéseket (ahova jóesetben egy kisebb réteg jár szórakozásból) miért támogat jobban a kormány, mint a mertófelújítást. (amivel a többség DOLGOZNI jár)
human
Az oroszokkal fogják megcsináltatni. A tájékozottabb nyilatkozók legalábbis ezt tartják logikusnak, mert orosz szerelvényekről van szó. Persze lehet, hogy beékelődik 1-2 haveri cég is a pénzfolyamba.
Yoda69
@human: Akarkivel csinaltatjak elhibazott rossz dontes. Tipikus fideszes mutyi. @volvós: nagyon jol osszefoglalta fentebb. Teljes mertekben egyetertek vele. Jo lenne ha ezt a Budapestiek (jomagam is az vagyok, csak sajnos nem fogok tudni szavazni ezuttal) atgondolnak mielott leteszik a voksukat kinek a kezebe adjak a fovaros iranyitasat.
human
@Yoda69: És még paks2 az ami hatalmas hiba szerintem. Nem tudom miért volt ilyen sürgős meglépni. Attól tartok mire itt felépül paks2 addigra a környéken már a hatékonyabb és környezetbarát fúziós erőművekkel fogják termelni az áramot. Erre a végtelen rövidlátásra nem tudok más magyarázatot, mint hogy pénzhez akar jutni a fidesz bármi áron.
Senara
EU támogatásnál közbeszerzést kellene kiírni az nem jó mert már nagyon odafigyelnek mire költik . Kitalálták a felújítást 65 milliárd kölcsönből , ami szerintem semmit sem ér 40 éves tekeredett alvázak , szarrá kopott forgózsámolyok a felépítményről nem is beszélve , új villany motorok és még a fene tudja még mit kell cserélni . Jön egy két cég valahonnan összeszögelik lefestik benyelnek pár milliárdot az illetékesek . 5 - 10 év múlva minden rohadni fog megint
karma1
Csalodtam a Nagy Medveben...:o(( Olyan szepen nyaltunk neki, paksot is ok csinalhatjak, miert nem adnak nekunk ezert kedvezmenyesen uj metrokocsikat? Hat ennyire becsuli az uj baratjat ez a putyin?
Yoda69
@Senara: Az hagyjan. De a sinekhez, valtokhoz, iranyito es kontrol rendszerekhez hozza sem nyulnak. Szerintem inkabb lesz egy nagy tomegszerencsetlenseg 5-10 even belul. Persze akkor a fideSS majd ujra elmutnyocevezni fog, meg selgeci kiall a porondra, hogy az MSZP-t meg Demszkyt szidja. Pedig most itt a lehetoseg a teljes felujitasra, a kocsik cserejere. Csupan 1 stadiont beruahazast kellene leallitani, vagy a taho elhalaszthatja 1 evvel a varba koltozeset. Barmelyik fedezi a koltsegeket.
Csak ezt nem akarjak, mert celjuk Budapest lerohasztasa.
1magyar
Ennyi pénzért összekókányolják, ahelyett,hogy újat vennének! Lehet,hogy a gyártó elengedné ekkora összegnél még a 20-at és már újabb 40 évre biztosítva lenne a metró.
Egy-két stadion nem épülne meg legfeljebb, arra úgy sincs szükség. Csak viszi a fenntartása a pénzt.
verőce21
Jól beszopta a Fidesz az ellenzéktől ezt a "3-as metró ellehetetlenülése blöfföt". Lépéskényszerbe kerültek, ami nem sikeredett valami jól, a hiányos terveik kiteregetésével. Így még szorossá is tehetik a Bp. főpolgármesteri győzelmüket.
csa-csa
ha ezt 20 évvel ezelőtt!!! megteszik talán fele annyiba került volna és ma nem kellene rettegni mikor égnek bent az utasok!
craven
STADIONOK KELLENEK A BOTLÁBÚ SENKIKNEK NAAAAAAAAAA!! Nem értitek meg???

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.