Hétfőn jelentette be a Facebook, hogy a jövőben a több alkalommal is kamu hírek posztolásán kapott oldalak nem tehetnek közzé hirdetést a Facebookon.
A rendszer egyelőre azokban az országokban lehet hatékony, ahol már működik a közösségi oldal tényellenőrző rendszere, melyet külső, erre a témára szakosodott cégek végeznek.
Kamusztorikat eddig sem lehetett hirdetni, de a szabályozást mostantól kiterjesztik az ilyen oldalak összes tartalmára.
Ha azonban egy oldal felhagy a kamusztorik terjesztésével, idővel újra adhat fel hirdetéseket.
A Facebook a 2016-os amerikai választások után került a támadások kereszttüzébe, mivel sokak szerint a közösségi oldalnak komoly szerepe volt Trump győzelmében azzal, hogy ellenőrizetlenül terjedhetett rengeteg hazugság a Facebookon. A kritikák hatására a vállalat több lépést is bevezetett, hogy fellépjenek a kamuhírek ellen. (Verge, 444)
(A címoldali illusztráció forrása: Pixabay/Alexas_Fotos/cc0)
Ennyire tudatlan nem lehet valaki.