1995. szeptember 13-án este összeütközött a levegőben a Magyar Légierő két gépe. A 16-os oldalszámú Szu-22-es hajtóműve az ütközés következtében leállt, az újraindítása sikertelen volt. A gép Kapoly közelében lezuhant, Katona István őrnagy sikeresen katapultált. A másik gép a 14- es oldalszámú MiG-23UB volt, amelynek az ütközéskor súlyosan megsérült a függőleges vezérsíkja, így a gép oldalkormánya is. A fedélzeten az első ülésben Katovics Balázs százados, hátul Mizsei Mihály százados foglalt helyet. A sérült géppel visszafordultak Pápára, de a leszállóirányra történő fordulás után instabillá vált a gép és lezuhant. A becsapódást nem élték túl a pilóták… http://htka.hu/2011/09/13/a-magyar-legiero-egyik-legfeketebb-napja/
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
Sajnos a két áldozatot már nem lehet ezekkel az eszmefuttatásokkal visszahozni az életbe, ők már örökre kurzust váltottak és átsoroltak az "Égi kötelékbe".
Viszont a tanulságokat le kell mindebből vonni.
Ugyanez az esemény már többé nem fordulhat elő, mert a benne résztvevő géptípusok már nincsenek hadrendben, de éjszakai géppárban történő repülések - értelemszerűleg - most is végrehajtásra kerülnek, ezért az óvatosság nem árt. És persze a repült órák számának növelése - amennyire az ország teherbíró képessége bírja. (Ne ez legyen a spórolás első számú pontja, mert nagyon drága árat lehet - mint az eset is bizonyítja - érte fizetni!)
Nyugodjanak békében!