Az MSZP oktatáspolitikusa szerint a Fidesz-kormány által okozott tudásválság bizonyítéka, hogy a magyar diákok teljesítménye a PISA-felmérés alapján a szövegértés, a matematika és a természettudományok területén is elmaradt az Európai Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) átlagától.
Kunhalmi Ágnes csütörtökön azt mondta az MTI-nek: a legutóbbi, 2009-es méréshez képest romló eredmények az Orbán-kormány oktatáspolitikai kudarcát jelzik.
A szocialista kormányzás alatt folyamatos volt a javulás a szövegértésben és a természettudományos képességekben – hangsúlyozta. Véleménye szerint a tendencia azért fordult meg, mert a Fidesz-kormány leállította a kompetenciaalapú oktatást, és csak a lexikális tudás megszerzésére összpontosít.
Az MSZP-s politikus úgy látja, hozzájárult az eredmények romlásához a közoktatásban az átszervezések miatt kialakuló káosz, bizonytalanság, valamint az is, hogy a kormányzat folyamatosan megkérdőjelezi az előző két ciklusban javulást hozó oktatási szemléletet.
Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár a PISA-felmérést úgy kommentálta, hogy a részt vevő fiatalok többsége 2003-ban kezdett iskolába járni, a romló eredmények iskolás koruk kezdeti szakaszának következményei. Kunhalmi Ágnes erre azt mondta, ez rendkívül gyenge érvelés, mivel egyrészt az azóta eltelt időben rengeteg hatás érte a gyerekeket, miközben folyamatosan mérték teljesítményüket, és egészen eddig javultak az OECD-átlaghoz viszonyított eredményeik.
Új hozzászólás