A VDSZSZ a nagybetűs paragrafusokat alkalmazza, mikor a MÁV alól kiszervezett és értékesített szeletek után igényli az alkalmazottak részesedését, Gaskó Rábinhúd vezetésével. Ugyanakkor a média csipetnyi segítségével az is elérhető, hogy a korábban kisemmizettek megegyék a jogaikért minimálisan kiállni képes csoportokat - a piszkosmunkát a sorstársak hajtják végre. Politika-, befolyás- és médiakultúra, na meg persze hűséges cinkosaik, bolhák a hosszúfarkon.

Feltöltő: magyarvirus
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

22 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
magyarvirus
Ellenbejegyzés, mielőtt a VDSZSZ lesz az év bűnbakja.
zsolti
szerintem a csóró parasztok nem a negyedmillió forintot sajnálják - rájuk fér, tényleg. egy ilyen egyszeri összeg kábé annyit javít a helyzetükön, hogy abban a hónapban nem heti kétszer, hanem négyszer basznak be az állomásbüfében hazafele menet.

az a gond, hogy az utasokkal tolnak ki. és tehetik ezt azért, mert a mávnak nincs konkurenciája, azok a csóró parasztok nem mondhatják, hogy megyek akkor másik vonattal. ezt használják ki, ami egy ordas nagy geciség, nem pedig szolidarítani való hőstett.
magyarvirus
Nem is arról van szó, hogy sajnálják, az csak egy provokatív félmondat volt a részemről :)

Igazából azt szeretném elmondani, hogy a 250e jogilag kérhető a munkavállalók részéről és ezt a követelést nem karácsony előtt 11 nappal nyújtották be, hanem...
Le lett szarva? Le.
A sztrájk jogos? Így igen, az.
A közlekedési sztrájkok mindig arról szólnak, hogy az utazóközönség elégedetlenségét kihasználják? Igen, csak általában ezt a "kihasználást" a szakszervezet tudhatja magáénak - ellenben a mostani helyzettel, amikor a VDSZSZ ellen, továbbá egy jogos és az eddigiekben (más privatizációs esetekben) elfelejtett követeléssel szemben jelenik meg az indulat.

Tudom, nem sok empátiát feltételez, mikor leírom, hogy igen, abban igazad van, hogy az utasok "szopatása" jelen helyzetben a nyomásgyakorlás eszköze. A hangulatot pedig a karácsony csak fokozza tovább.

A jog és a közhangulat viszont nem hathat egymásra egészséges közegben...

Egy dolog marad ki mindig mindenhol... Erről szólna az én bejegyzésem is, az eddig privatizált vállalatok után járó "részesedés" elfelejtésének mély egyetértéséről.
Evikati
@magyarvirus: Ha jogos lenne a követelésük, már megkapták volna! Nagyon felületesen tájékoztatták a közvéleményt, így csak ezt fújja mindenki, hogy jogos. Nem jogos, és ezt Gaskó is tudja, hogy miért nem.
black
A Gaskó szerintem egy infantilis, egoista pasi , aki most kezdi a kampányát a 2010-es választásokra (természetesen-Listán),szeretne bejutni a Fidesszel a parlamentbe, -úgy mint pl. a Magosz-os Jakab! Jobb lennne ha nem a TV-stúdiók közt "szambázna" , hanem kint a hideg állomásokon magyarázná a szivatott utasoknak, -miért jogos szerinte a követelése. Azt hiszem csattanós válszt kapna!
magyarvirus
@Evikati: Ha nem lenne jogos a követelsük, ennyi időn keresztül, ilyen ellenszélben, lejáratnák magukat? :)
magyarvirus
A Gaskót pedig vegyétek ki a történetből, minden szakszervezetnek lehetnek megborult vezetői :) - de azt hiszem nem ez a lényeg. Szerintetek be lehetne mozgatni a munkavállalókat (mondjuk az első napi sztrájkarány mérvadó) ha emögött CSAK politikai ambíciók lennének?
Másként ugyanez a kérdés: a fityiszes vasutas nem dógozik, csak maszopos?
black
@magyarvirus:Fordítsuk meg, -ha jogos lenne a követelésük, -csak ennyien sztrájkolnának? A MÁV szerint nem éri el a sztrájkolók száma az 5%-ot, a Gaskó szerint ~20%. Véleményem szerint egy jogos sztrájk támogatottsága jóval 50% fölött van!
lansz2
Ha a privatizáció idején a Gaskó megkapta volna a remélt sápot, most nem verné magát és nem járatná le a vasutasokat. Egy szó mint száz ez nem szakszervezeti vezető ez egy észér, egoista hólyag.
magyarvirus
@lansz2
ergo, mindegyik más állami vállalat szakszervezeti vezetője ki lett fizetve anno? - nahááát 8-)
akkor most már csak arra jőjjünk rá, hogy mire fel, kaptak zsét? Minek az ára, az, amit a Gaskó nem, de az előtte lévők megkaptak máshol?
black
A '90-es években, a jogos sztrájk szervezője a Borsik dr. volt, akkor Ő volt a "Prímás", a szép reményü Gaskó volt a "brácsás"! Mostanra annyit változott a helyzet, hogy a brácsásból ,-vízhordó lett!! Egy pojáca!

magyarvirus
@black
én mindenhol azt hallom, hogy a VDSZSZ követelése irreális, nem azt, hogy jogtalan, hanem hogy nem teljesíthető a kifizetés jelen körülmények között. Tkp még senkit nem láttam/hallottam vitatni a követelés mögötti jogalapot.
Rettenetes
Tisztelt Vasutas Dolgozó!

Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk. Ezek alapján ön a következő juttatásban és béremelésben részesül:
- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt. eladásával
kapcsolatosan
- 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenőleg

Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk dolgozott. Ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következő fizetési kötelezettsége keletkezett:
- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tőkevesztesége után

Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt készpénzátutalási megbízás segítségével 2008. március 1-éig kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő 100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával
jelezze.

További jó munkát kívánunk!

A MÁV csoport tagjai nevében:
Kis Piroska
Pénzügyi Csoportvezető

Ui.: 2008 év végén az éves eredmények figyelembevételével ismételt egyenlegközlőt továbbítunk önnek.
magyarvirus
P.S.
A Gaskó egy pojáca, ha így neked könnyebb, csak kérlek, vegyük már ki személyét a történetből.
Örök klasszikus kérdés:
Na de akkor hol a pénz?
És hol vannak az eddigi pénzek, más vállaltokból?
- inkább ezen a vonalon fogócskázzunk ;)
magyarvirus
@Rettenetes:
csak nem?
a vasutasok lopták szét a mávot? újból nahááát 8-)
magyarvirus
@Rettenetes:
azért azt tisztázzuk, hogy Kis Piroska a pénzügyről is hazaviszi a szolgálati tollakat és irattömböket a lurkóknak...
és ha nem figyelsz oda eléggé a vezérig. is bérel magának egy Ódi A8-at 20mill/hó-ért...
zsolti
@Rettenetes: nagyon jó :)

épp erre gondoltam volna, ha a profitból jár, akkor járna a veszteségből is. nem? ja, nem, hát persze hogy nem.
magyarvirus
@Zsolti, itt nincs profit, valamit eladtak, amiből bevétel képződött. Profit csak abból van, ami üzemszerűen bevételt termel. Kérdem én, a füzesabonyi válltókezelőnek mi köze a Start menetrendszervezéséhez, vagy jegyárbevételéhez?

A MÁVosok is lopnak, de csak pont annyira, mint Te vagy én a saját munkahelyünkről - régi magyar mentalitás. Ettől, vagy ezzel együtt még nem felelőssége a szakszervezeti tagnak a teljes vállalat vesztesége / avagy nyeresége. Hacsak nem amiatt megy szarul a MÁVnak, mert elfogyott az összes toll a pénzügyön, vagy a kombinált-fogók a pályafenntartóknál (ami már ismét egy 4. cég, de ezt most hadgyjuk)...
zsolti
@magyarvirus: mi köze? pont erről beszélt valamelyik okos szakszervezeti vezető tegnap egy riportban, hogy "de hiszen ezt a sok szép mindent együtt hoztuk létre" - és hogy ezért jár a váltókezelőnek is a 250ezer.

(mellesleg én soha nem loptam még egy munkahelyemről sem - biztos nem vagyok elég magyar.)

de mindegy is, mert nem teljesen értem, hogy most akkor a plusz bevételből részesüljön a váltókezelő, a profitból ne, a veszteségből meg főleg ne?
Evikati
A MÁVCARGO is veszteséges. Több milliárd a kintlévőségük. A törvény szerint csak a Mávcargo dolgozóit illetik meg a részvények. A jogszabálytól eltérni nem lehet. Fejleszteni kell a vasutat, ha így haladunk 50 év múlva sem zárkózunk fel Európához. Vannak helyek, ahová már most sem engedik befutni a magyar vonatokat.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.