Nem érdemes kormánykritikusnak lenni, ha azt szeretnénk, hogy az állam a mi sajtótermékünkben is hirdessen – írja az Átlátszó blogja.
A Mérték Médiaelemző Műhely legújabb, az állami reklámköltéseket vizsgáló tanulmányából az a következtetés vonható le, hogy az állam torzítja a hirdetési piacot.
Négy év alatt 41 százalékról 25 százalékra esett a televíziós szektor aránya az állami reklámköltésben – olvasható a Mérték Médiaelemző Műhely elemzésében
2012-ben már a Mérték definíciója szerint jobboldalhoz közelálló médiumok, vagyis azok, amelyek Fidesz-közeli befektetők tulajdonában állnak vagy közismerten fideszes kötődésű a felsővezető (például: TV2), már a lista élén szerepeltek, jelentős reklámköltési részesedéssel.
A Mérték összességében megállapította, hogy a vizsgált időszakban az állam piactorzító szerepe erőteljesebbé vált. A baloldalhoz kötődő médiumokat kettős veszteség érte, mert a gazdasági válság hatására a kereskedelmi bevételek is visszaestek. A jobboldali kötődésűek különösebb gond nélkül vészelhették át ezt az időszakot, mert a kieső kereskedelmi bevételeket legalább részben pótolták az állami források – írta cikkében az Átlátszó blog.
Új hozzászólás