Az orosz AvtoVAZ autógyár ősztől felújítja a Lada személyautók forgalmazását Európában, az export kezdetét szeptember-októberre tervezik, az első célország Magyarország és Csehország lesz – jelentette be Bo Andersson, a legnagyobb orosz autógyár vezérigazgatója csütörtökön.

Megjegyezte, hogy szigorú feltételeket támasztanak a forgalmazókkal szemben, amelyeknek egyebek mellett marketing- és szállítási feladataik is lesznek.

Ősztől újra forgalmazzák a Ladát MagyarországonAz új Lada Vesta

Az AvtoVAZ elszántan fel akar lépni autóinak más országokba irányuló "szürke importja" ellen – írta az Izvesztyija című újság.

Bo Andersson elmondta, a Lada európai forgalmazásának jelenleg az a fő akadálya, hogy még nem találták meg a megfelelő partnereket. Közölte, hogy "az új magyar és a cseh importőrökkel már aláírtuk a szerződést".

Hozzátette, hogy az egész világon bővíteni akarják a forgalmazói hálózatot, "legyen inkább kisebb, de szervezettebb".

Az orosz autógyár vezetője azt is elárulta, hogy a Ladákat az európai piaci terjesztés érdekében módosították, egyebek között javítottak biztonsági szintjükön, különös tekintettel a gyalogosok védelmére. Ugyancsak takarékosabbak lettek az Euro 6-os motorral felszerelt kocsik.

Az AvtoVAZ Németországba, Nagy-Britanniába és Olaszországba is az első között akar exportálni, de az ottani forgalmazókat még nem találták meg.

Az AvtoVAZ 2014-ben mindössze 1500 autót értékesített külföldön. A cég szeptemberben kezdi meg egy vadonatúj modell, a Lada Vesta gyártását, amelyből a szedánon kívül ferde hátú(hatchback) és hobbi terepjáró (crossover) modellek is legurulnak majd a gyártósorról.

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

volvós
Csak nehogy lenyomják az Audi, Mercedes, Opel piacot...:-))
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Toby
Amennyiben olcsóbb lesz, mint a nyugati - sok esetben eléggé gagyi ! - szerkezet, akkor nyerő is lehet.

Felsajdúlt a szívem ! Néhány hete láttam apám 1974-es Zsiguliját - a rendszáma tűnt ismerősnek, mert a rendszámváltáskor találkoztunk a vásárlóval - kissé szürkébbre festették, volt rajta egy kis optikai tuning is, de szolidan. Amikor utoljára sikerült az új tulajjal beszélni, akkor ő közölte, hogy 123,000-nél volt vezértengely-csere, de a kocsiban 147,000 volt - egyéb fődarab-csere nélkül !
Sajnos nem tudtam vele kapcsolatba lépni, tekintve, hogy az ő sávja előbb kapott zöldet és elhúzott.
Szegény apám, ha tudná...
Toby
@Anna Mária: Bepárásodott a szemem, több okból is. De a Zsiguli/Lada ma is gurul, kíáncsi vagyok/lennék, az öreg Renaultom menyit bír ki.
Toby
@Anna Mária: Lettek volna kérdéseim, többek között az, hogy az eltelt időszak alatt milyen fődarab-csere történt, azért azt nem gondolom, hogy egy 1974-es kelet-európai műszaki színvonalű gép. elfutott volna 300,000 -350,000 Km.-t fődarab-csere nélkül, de szívesen beleleztem volna az utatérbe, a műszerfalba !
A pilótában nem ismertem fel az akkori vásárlót.
A fater, pár ezer Km.-rel vette meg egy katonatiszttől, hibátlan, újszerű állapotban., talán 4 000 Km. sem volt a kocsiban.
Ha már nosztalgiázom: - egy esetben apám örömkönnyek között közölte, hogy látta az autót, "ki volt cicomázva" ( ez volt az a bizonyos szolíd optikai tuning ).

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.