Meglehetősen rossz és helyenként gúnyos véleményt fogalmazott meg a budapesti utakon kerékpározókról a kormányoldali Magyar Idők online társfőszerkesztője. Szikszai Péter „kerékpáros felsőbbrendűséget”, és „jobbágysorba taszított autósokat” emlegetett azzal kapcsolatban, hogy a városháza tervei szerint „Tarlós István visszaterelné a rendes kerékvágásba a bicikliseket”.

Forrás: hvg.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
desert
@verum: Ne haragudj, de csak félig van igazad. Abban igazad van, hogy minden oldalon elég sok seggfej rója az utakat kis hazánkban. De ahogy @Aki Én is fogalmazott bringásoknál öntudatosabb népséget még nem láttam az aszfalton (tisztelet a kivételnek, az kb 100-ból 1). A KRESZt, ha ismerik is pont leszarják, a piroson úgy mennek keresztül, hogy gyakran körbe se néznek, az utcánk végén, amikor hazajövök inkább "balkezet" adok, mert hetente kettőt ütnék el, ha arra számítanék, hogy megadja a jobbkezet, és a hab a tortán, hogy még el is küld a kurva anyámba, ha elvárom, hogy a bicikli úton kihelyezett stop tábláját betartsa. Az új trafikkal is csak az autósok lesznek szűrve (ami nem baj, aki állat módjára közlekedik, az fizessen), mert rendszám hiányában egy piroson áthajtás se fognak tudni behajtani rajtuk.
verum
@desert: - általánosítasz. Sajnos a bringások vannak nagyobb veszélynek kitéve. Nem "népség", hanem emberek. Mindegy, hogy öntudatosak, vagy alázatosak. (Miért is lennének alázatosak?)
Sajnos nekem ismerősöm halt meg. Nincs kocsija, kerékpárral közlekedett, tanárember, ismeri és betartja a kreszt, beteg édesanyjának vitt volna ebédet a kórházba. A teherautó úgy vélte, neki több joga van az úton és elütötte, meghalt. Három gyerek maradt utána, akit egyedül nevelt.
Szóval emberek vagyunk, vigyázni kellene egymásra.
verum
@desert: - ja és ha megkérdezel tíz autóst, hogy mi a véleményük az "autós népségről" akkor mind szidná a másikat!
verum
@desert: - még valami. Kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, ami azt mutatja, hogy az autós balesetek (tehát az autós "népség" egymás között) hány százalékát teszi ki az, hogy valamelyik fél nem tartotta be a kreszt!
desert
@verum: Olvasd már el, hogy mit írtam:
"minden oldalon elég sok seggfej rója az utakat kis hazánkban", ergo egy percig sem védem az állat módjára közlekedő autóstársaimat, köztük természetesen azt sem, aki az ismerősödet megölte. Ha megfordítjuk, akkor nyugodtan kijelenthetem, hogy nem egy biciklis, gyalogos, és autós balesetet kerültem el, mert észnél voltam és a másik hibáját korrigáltam. Természetesen előfordul, hogy én is hibázom, olyankor elnézést kérek, ha módomban áll, de soha életemben direkt közlekedési szabályt nem szegtem meg és nem is fogok.

"tisztelet a kivételnek" igen, én is tudom, hogy van szabályosan közlekedő biciklis, a héten láttam egy-kettőt én is, de ez az elenyésző többség. Nem fogsz meggyőzni az ellenkezőjéről, mert látom, amit látok minden nap.
Statisztikákkal dobálózni teljesen felesleges, a tények makacs dolgok: Csak a vezetői engedélyek megszerzése van KRESZ vizsgához kötve (pedig ugye te is tudod, hogy balesetet nem csak autós okozhat), nincs a bicikliken kötelezően rendszám, ezáltal ha nem ott helyben kapja el a rendőr, soha semmilyen szabálysértésért nem lesz felelősségre vonva. Épülnek a bicikliutak, sokszor a parkolóhelyek rovására (lásd Múzeum krt.), amit annak ellenére jó dolognak tartok, hogy a bringásoktól egy kanyi vasat nem szed az állam úthasználatért, miközben az autóst szarrá adóztatják súlyadóval, kötelezőbiztosításra rásuszterolt külön baleseti kockázati adóval...stb.
A "népség" kifejezést pedig én rendszeresen használom (sokszor saját magamra is), nem látok benne semmi sértőt, de elnézést kérek, ha téged bánt.
verum
@desert: - majdnem egyetértés forog fenn.
A gyalogostól sem szednek útadót, nincs kötelező baleseti kockázati adó, stb. pedig több gyalogos van, mint nem.
Elfogadom, hogy sok a szabálytalan, vagy veszélyesen közlekedő biciklis. Azonban én természetesnek tartom, hogy ennek ellenére vigyáz az autós. Hogy te megteszed, az remek és tisztelet érte, de bizony sok autós szintén pökhendi és inkább nekimegy a biciklisnek, vagy lesodorja. Az ilyeneket ítélem el, de nagyon. És mélyen elítélem Tarlóst, ahogy vélekedik a bicajosokról, holott neki minden fővárosi közlekedő biztonsága fontos kellene hogy legyen. Akárhány keréken, vagy lábon is közlekedik.
Annyit hangoztatjuk, hogy nyugati országban mennyivel másabb a légkör- ehhez az is hozzátartozik, hogy előzékenyebbek bicajosokkal is. Én csak erre utaltam volna, hogy ne sajnálják a biztonságos felfestéseket és lássák meg a sérülékeny embert két keréken is még akkor is, ha szabálytalankodik.
És tar

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.