Lejárt a munkaideje, ezért egy köztes megállóban leállította a szerelvényt egy IC-vonat vezetője.
Füzesabony előtt megállt az IC-vel a mozdonyvezető és nem ment tovább. Az utasoknak fél órát kellett várni a műszakváltásra.
A Bors információja szerint a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje, így váratlanul lefékezett a menetrend szerint Budapest és Nyíregyháza között közlekedő vonattal, hogy bevárja a váltást. A kalauz ment oda az utasokhoz, és közölte velük, hogy most itt fognak állni egy ideig.
Eleve késve indultunk, de nem jöttem zavarba. Direkt elindultam egy nappal hamarabb, hogy odaérjek a keresztgyermekem ballagására
– mondta a Borsnak az egyik utas.
Hozzátette:
El is szundikáltam, amikor arra ébredtem, hogy állunk a semmi közepén. Majd jött a kalauz, és azt mondta sűrű elnézéskérés mellett, hogy sajnos itt most állni fogunk egy darabig, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje.
A vonat reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzesabonyba. Ez idő tájban már Nyíregyházára kellett volna befutnia.
Reagált a MÁV
Az egyébként is másfél órát késő szerelvény kálváriájáról szóló hírekre a MÁV is reagált.
A közleményben állítják, hogy
bár a késések miatt valóban lejárt a mozdonyvezető munkaideje, a hírekkel ellentétben nem hagyta el a vonatot.
A cég szerint végig a mozdonyban maradt, várta a váltást. Elmondásuk szerint nem a semmi közepén, hanem egy állomáson vesztegeltek a vonaton ülők nagyjából 30 percet, míg megjött az új vezető.
A teljes közleményben azt írták:
A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte.
A vonatot Nagyút állomásig továbbította, ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.
A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság
Forrás: Bors
1 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás